header

header

19 augusti 2013

Första skoldagen.

Vaken tidigt. Förväntansfull. Ryggsäcken packad. Det är onekligen något speciellt när det är första skoldagen i F-klass <3.
 Redo för skolan!

 Det var svårt att koncentrera sig på jobbet i dag. Tankarna flög hela tiden till Emma och hur hon hade det. Det var väldigt nära att jag ringde och hörde efter men jag lyckades hålla mig. Mamman hade oroat sig helt i onödan visade det sig. Allt hade gått galant och det var en glad och nöjd tjej som hämtades i eftermiddags! Är så himla glad över den här starten. Det är den perfekta inledningen på hösten.

Eller höst. Nja, det vet jag inte om det är riktigt än. I dag var det i alla fall varmt och gött och sommar igen. Korta cykelbyxor och kortärmat utan att frysa under dagens träningspass. En lässtund i solen på altanen. Tvätt som torkade utan problem på tvättlinan. Solens strålar som värmde när de sista vinbären plockades av. Sensommaren är onekligen riktigt skön.


Många pelargonkort blir det. Kunde inte låta bli :).

Hoppas resten av veckan fortsätter likadant!
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!