header

header

6 augusti 2013

En himla massa träd.

Under vår semestertripp förra veckan fick jag äntligen besöka Söderåsen. Som jag hade längtat och sett fram emot detta. Och jag kan lova att jag inte blev besviken. Vilken fantastisk plats. Naturen var helt underbar. Utsikten vidunderlig. Träden reste sig stolta. Och stämningen. Den var alldeles gudomlig.

Jag hade kunnat gått runt där länge, länge. Utforskat varenda vrå. Gått på slingrande stigar. Stannat vid glittrande sjöar. Lyssnat till vindens sus i löven. Sett solen strila ner mellan trädstammarna. Njutit. Låtit fantasin fått vandra fritt. Väntat mig få se älvor dansandes långt där inne mellan träden. Fått se skogsrået kika fram bakom en stam. Sett näcken spela vid sjön.

Precis så var det. Söderåsen lockade fram fantasin och satte igång tankarna. Tänk att få fotografera med detta tema: Skogens väsen. Lite av en dröm som vaknade till liv. En dag kommer jag komma tillbaka dit. Det vet jag säkert. Och kanske kan drömmen bli sann. Där, bland en himla massa träd.











Vi fortsätter att njuta av de lediga dagarna (som tyvärr går alldeles för fort). I morse hann jag sy lite på mitt projekt innan det var dags för träning. Racer blev det i dag och jag lyckades köra mig helt slut på energi innan jag kom hem. Kan till viss del bero på att jag glömde drickat på diskbänken.... Diverse vardagligt fix har också stått på agendan. Ett besök ner på stan har också hunnits med. Fyndade 2 par byxor och besökte biblioteket. 

Kvällen blir lugn för min del. Ett kort styrkepass får det nog bli innan tv-soffan lockar allt för mycket. Har tyvärr slarvat väldigt mycket med just styrketräning nu i sommar men nu är det dags att skärpa till sig. Ska nog slå på stort och köra ute på altanen i kväll. Ja, så får det bli!

Önskar alla en härlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!