header

header

18 augusti 2013

Äntligen ridskola!!

Ja, då var det dags igen. Någon har längtat här hemma som en tok. Hela långa sommaren. Hela långa veckan. Hela långa söndagen. Redan 3 timmar innan det var dags var Emma ombytt och klar. Maaammmmaaa!! Är det dags att åka och rida snart?? Många gånger under dagen ställdes denna fråga. Men till slut var det äntligen dags.

Och tänk vilken lycka när man kommer till ridskolan och upptäcker att man ska få rida på en av de nya hästarna!!!
Tror dom där två hittade och gillade varandra direkt. 

Det blev jag som fick följa med till stallet i dag då M är i Ryssland. Måste erkänna att det är himla kul med hästar. Så mysigt att få gosa och känna den där mjuka mulen mot handen. Då är det tråkigt att man ska vara allergisk. Riktigt tråkigt :(. I början gick det bra då vi började ute men när vi gick in för att sadla, tränsa av och rykta hästarna, då gick det inte lika bra. Täppt näsa och kliande ögon. Buuu, för det!

I övrigt har den här söndagen varit rätt behaglig. Jag har njutit av att ha mamma och pappa här (ni är bäst och er hjälp är ovärderlig. Älskar er!). Jag har kört ett bra rullskidpass. Mamma och jag har kokat lingonsylt. 

Jag har fått massor av idéer till ett nytt fotoprojekt som jag förhoppningsvis kan genomföra senare i höst. Emma har fått överta mitt gamla skrivbord. Hon är för övrigt femte generationen som använder det. Lite kul tycker jag.

I morgon är det jobbdag och dags för mera bildredigering igen. Men det stora är att det är första dagen för Emma i F-klass. Ja, i morgon tas det första riktiga steget in i skolvärlden. Det kommer att bli bra. Det måste det! Men återstoden av den här söndagen tänker jag fördriva med ett avsnitt av True Blood. Om det är så speciellt smart när man är ensam hemma vet jag inte. Men serien är ju så f-bannat bra så jag kan inte låta bli ;). 

Önskar alla en bra start på kommande veckan!

4 kommentarer:

  1. Å, den där känslan, när man inte kan vänta, och är klar flera timmar innan det är dax. Den är så härlig och jag blir varm i hjärtat av att läsa det här.
    Och om lingonsylten ;)

    Fint ni haft det!

    Visst går det bra imorgon <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt när man kan komma ihåg de där känslorna från när man själv var liten :).

      Vi har haft det fint. Hoppas du också har haft det bra!

      Kram Carina

      Radera
  2. Så roligt att ridningen kört igång igen, jag förstår att Emma längtat. Det är härligt med hästar, synd att du är allergisk.

    Ja, tänk, första dagen i F-klass för våra tjejer imorgon, vart tog tiden vägen? Men jag tror att de kommer att få det så bra!

    Ha det bra Carina. Hoppas vi kan ses snart för nu var det länge sedan känns det som.

    Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,vart tog tiden vägen? helt otroligt att 6 år kan gå så fort.

      Det är härligt m hästar. Funderar starkt på att käka allergimedicin så jag kan följa med fler gånger.

      Jag hoppas också att vi kan ses snart igen. Det är för länge sen nu.

      Ha det bra!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!