header

header

16 juli 2013

Så många drömmar.

För tillfället har jag så mycket jag vill göra. Platser jag vill besöka. Motiv jag vill föreviga. Jag har så många drömmar. Drömmar som jag så gärna skulle vilja att de gick i uppfyllelse.

Jag som aldrig varit så förtjust i att resa drömmer nu mera om att få åka runt. Uppleva saker. Se nya platser. Tänk att få åka till storstäder som Paris och New York. Få uppleva den skotska landsbygden och se vågorna rulla in mot Cornwalls kuster. Att få vandra i de italienska alperna. Att få åka ut till Hamptons och se alla underbara hus. Få se Stora Barriärrevet. Att få ligga i en hängmatta under palmerna på en kritvit strand på en egen ö i Karibien. Att få se midnattssolen i den norrländska sommarnatten. Åka Trollstigen i Norge.

Ja, som ni märker finns det en del drömmar. Vissa är lättare att uppfylla än andra. Men jag hoppas att jag någon gång kommer att få uppleva åtminstone några av mina drömmar. Det vore väl attans om jag inte en dag ska få stå där på klippkanten i Cornwall och blicka ut över havet. Få vara med om och se det där speciella ljuset. Få föreviga det samtidigt som vinden rufsar i mitt hår. Jag tänker fortsätta drömma och drömmar kan ju som bekant slå in. En dag så står jag nog där.......

Trevlig tisdag!

2 kommentarer:

  1. Klart dina drömmar kommer att uppfyllas om man verkligen vill så ser man till att det händer.
    Fina drömmar du har.
    Dröm på du fina Carina.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant som det är sagt Bodil!

      Vi får fortsätta drömma så kommer de nog slå in en dag!

      Stor kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!