header

header

28 juli 2013

Fixarhelg & i macrohimlen.

Den här helgen har vi verkligen fixat här hemma. Fick liksom lust och inspiration efter vårt Mora-besök :). M har fixat en spaljé så vår nyaste klematis äntligen ska få något att klättra på. Jag har fixat en betydligt simplare spaljé (av enbart armeringsjärn) till vår klätterros. Stolar som stått och skräpat har fått ny färg. Dynor har tvättats. En spegel av ett gammalt fönster har fått lite hönsnät och blivit en slags fotoram. Ja, det har hänt lite här hemma. Skönt tycker jag!
Ska bli vita nypor såsmåningom men detta var de enda som fanns  
och naturligtvis var jag ju "tvungen" att ha några på stört ;). 

Var en sväng på stadens köpcentrum Kupolen och skulle bara handla nypor och lim på Panduro. Så var tanken i alla fall. När jag kom dit var det visst 70% rea på massa saker. Blev det bara nypor och lim? Svar nej. Kunde liksom inte hejda mig där inne.
Risken är överhängande att det blir ett nytt besök i morgon...

Som jag nämnde så skulle jag hämta ut ett roligt paket i går. Eftersom det varit fullt upp har jag inte hunnit öppna det utan det har stått i hallen. Ända tills nu i eftermiddag. 

Jepp, två nya objektiv till kameran!!!! Så himla kul!! Men det har varit beslutsångest och velande fram och tillbaka utan dess like. Skulle jag köpa dessa två eller skulle jag fortsätta spara till drömobjektivet? Till slut så bestämde jag mig för dessa. Drömobjektivet får helt enkelt vänta ett tag till. Så nu är det bara att börja spara igen. 

Var ju tvungen att testa dom lite så det blev en vända här i trädgården. Vidvinkelobjektivet kom väl inte till rätta här men macrot. Oj, oj, oj, säger jag bara. Alltså, det är en helt ny värld som öppnat sig! Fantastiskt!! Vi kommer ha mycket roligt tillsammans framöver. Det känner jag på mig :). 







I morgon börjar andra av våra tre veckors semester. Exakt vad vi ska hitta på är inte bestämt ännu. Väder och vind får styra lite och det tycker jag är skönt. Att inte ha något bokat utan ha möjligheten att åka dit där det är ok väder. 

Önskar alla en trevlig söndagkväll!

6 kommentarer:

  1. Fest!!!

    Spaljé, härligt från Panduro,läcker fotoram och macroobjektiv! Det hade jag behövt igår. Så läckert Carina. Förstår om du vill ute och fota massor nu. Underbara bilder!

    Skönt att fixa lite också. Jag är avis på er semester, hade gärna haft några veckor till.

    Ha så härligt!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid skönt när man får sina ryck och fixar :).

      Det lär nog bli en del macrofotografernade framöver ;).

      Hoppas du har det bra även om semestern är slut.
      Kram Carina

      Radera
  2. Härliga bilder du bjuder på!
    Önskar dig en jättefin semester... själv börjar jag jobba igen :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!

      Hoppas det går bra att börja jobba igen!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!