header

header

14 juni 2013

Rabarbersaft.

Ännu en härlig fredag. Vi är lediga Emma och jag. Älskar dessa dagar. Så värdefulla. Och även en chans att komma ikapp här hemma. Åtminstone litegrann.

Denna fredag har jag hunnit med en hel del och det känns gött! Huset är städat, sängarna nybäddade, tvätten tvättad. Och så har jag kokat rabarbersaft. Får sådana där ryck emellanåt. När allt bara går av bara farten. Hoppas den går att dricka bara. Sista jag gav mig på det var jag aningens för snål med sockret ;).

Spännande att se om den är drickbar. 

Hade tänkt koka lingonsylt också men alla bären var i frysen. Var lite osäker på om man kan koka sylt på frusna bär. Kan man det?? Det märks att det inte är jag som sköter syltkokningen va. Jepp, det är mamma som brukar fixa det och det finns inget som slår mammas sylt!

Resten av dagen blir lugn. I kväll har jag dock något spännande och väldigt kul planerat. Mer om det berättar jag en annan dag...

Önskar alla en riktigt bra fredag och helg!
Kram Carina.

4 kommentarer:

  1. Det låter som en bra fredag. Oj så spännande på rbarbersaften, jag tar gärna recept på den för vi har mängder av rabarber både hemma och i stugan.

    Det blir spännande att läsa om vad du ska göra ikväll sen :).

    Ha en fortsatt bra fredag och en härlig helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fredagen var bra och lördagen likaså.

      Ja, snart kommer jag "avslöja" vad jag pysslade med i gårkväll ;).

      Ha det bäst på Öland!
      Kram Carina

      Radera
  2. Visst är det ljuvligt med sådan här fredagar!

    Och du har varit jätteduktig. Så gott med rabarbersaft!

    Njut av helgen och så roligt med något extra kul ikväll. Blir nyfiken ;)

    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, sådana dagar gillas skarpt :).

      Jag hoppas saften är god - har inte riktigt vågat smaka ännu :).

      Njut av helgen du också Lotta! Kommer snart tala om vad jag gjorde i gårkväll...

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!