header

header

9 juni 2013

Något ännu roligare än att träna?

Trodde nästan inte att det var möjligt. Att hitta något som kunde slå eller i alla fall kunna konkurrera med att träna. Men nu verkar det som om jag hittat något. Något som kan få mig att tappa tid och rum. Något som kan få mig att gå in i en liten bubbla och inte vilja komma ur den. När jag sitter och redigerar och fixar med mina bilder är det just detta som händer. När jag ljusar upp, mörkar ner, beskär, ändrar högdagrar. Aldrig hade jag trott att det kunde vara så kul med bildredigering :).

En djungel är vad det är. Så mycket man kan göra (om man vill). Så mycket att lära. Själv är jag av typen som vill att mina foton ska kräva så lite redigering som möjligt. Vill ha dem bra från början. Men tänk vad bra det är att kunna rädda en bild som blivit över- eller underexponerad. Att kunna ta bort en liten detalj som annars skulle förstöra hela bilden. Mycket som sagt men väldigt roligt att lära sig.

Nu är vi hemma igen efter vår lilla tripp. Har haft det fantastiskt bra och har fått uppleva riktiga sommardagar. Inte så mycket träning för min del då kroppen behövt vila men härliga powerwalks har det blivit. En morgon kånkade jag runt på systemkameran och en del av bilderna jag tog kommer här.








Nej, dags att ta tag i den här söndagen och ge sig ut på ett träningspass. Efter x antal timmar i bilen känns det väldigt välbehövligt.

En fortsatt trevlig söndag önskar jag er!

2 kommentarer:

  1. Fina bilder som vanligt! Ni verkar ha haft det riktigt skönt på er lilla semester. Oj vad jag längtar efter sommarsemestern nu.

    Hoppas du fick dig ett skönt träningspass! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi har haft det superskönt. Ja, jag längtar också mycket efter semestern nu. Tror nästan hjärnan har gått redan ;).

      Hoppas du mår bättre. Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!