header

header

2 maj 2013

Olika nyanser av....

.... grått. Ja så tror jag nästan att en eventuell biografi skulle kunna namnges. Hur jag än försöker när jag ska shoppa något nytt så blir det så där. Kommer i 99 % av fallen hem med något i samma färgskala som redan finns i garderoben. Något som är en blandning mellan svart och vitt. Något som är grått.

Kunde inte annat än skratta åt mig själv när jag gick i affärerna i dag på lunchen. Gick och drog i plagg efter plagg. Provade och provade. Bestämde mig till slut för 3 toppar. Gissa i vilken färg? Just det. Grått. Ja, ja. Får väl glädja mig med att jag varierar mig med svart mellan varven. Och fram emot sommaren kan jag även bli riktigt crazy och slå till på något vitt :).

Liten växer så det knakar och efter dagis blev det ytterligare en vända till stadens köpcentrum. Nya byxor behövdes inhandlas. Hittade 2 par som fick följa med hem. Ett par lite baggy och ett par lite coolare. Får väl glädjas åt att hon inte verkar ha ärvt mammans förtjusning och dragning till färgen grå.
Lite mera färg när Emma får välja.

Hittade ett armband med ett C på Gina Tricot.
Naturligtvis "måste" jag ha min initial på armen ;).

Annars då? En riktigt seeeg dag på jobbet. Trött som attan. Men nu är det helg igen - jippii!! Väskan står packad och i morgon styr jag kosan till paradiset. Det ska bli skönt att bara ta det lugnt och göra vad man vill. Men en hel helg utan Emma. Kommer nog att längta misstänker jag. Ska nog passa på att gosa lite (eller ganska mycket) med henne i kväll. Japp, så får det bli! Väskan står som sagt packad. Och väskan, ja den är grå ;). 

Trevlig torsdag!

8 kommentarer:

  1. Haha, vad roligt att du dras till grått.
    Jag har alla möjliga färger i min garderob.
    Fina kläder och fina nagelack och jättefint armband.
    Vad mysigt att du myser extra mycket nu.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du gillar olika färger. Önskar jag var likadan.

      Ha en fin helg!
      Kram Carina

      Radera
  2. Grått som är så snyggt! Jag dras till det med, som en magnet ;)

    VIlka ursnygga armband. Passar perfekt på dig.

    Ha en underbar helg! Jag räknar ner timmarna nu.

    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är något visst med grått :).

      Ha en underbar helg du med!
      Kram Carina

      Radera
  3. Snygga tröjor. Den där med 81 på var med mig in i provhytten i måndags också...:-) Tur att jag inte köpte den då, då hade vi blitt likisar ;-)
    Ha en skön helg!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det hade inte gjort något om du köpt den. Vi verkar ha lika bra smak ;).

      Hoppas du haft en skön helg du med!
      Kram Carina

      Radera
  4. Gillar verkligen smyckena från Gina, billiga och fina. Jag skulle köpa ett halsband där, men det var galet urplockat bland bokstäverna, så det fick bli ett halsband med ett "J"
    -Åh, James, säger Johan och ler när han ser det. (Alltså James Hetfield (eller vad han nu heter)) Nej Johan, inte James :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, han är allt bra tokig i Metallica din Johan :).

      Gillar också smyckena från Gina.

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!