header

header

20 april 2013

Vilken energi!!

Oj, vilken dag det blev! Inte trodde jag det i morse när jag klev upp, att det skulle bli en så här bra dag :). Solen har strålat. Energidepåerna har fyllts på. Jag har varit som en duracell-kanin. Livet har varit gött helt enkelt!

Började den här lördagen med att vela om jag skulle gå på fotokurs eller inte. Bestämde mig till slut för att hoppa den då det var annat jag hellre ville göra. Så kan det vara ibland. Man ska göra det som känns rätt! Stack ut på ett löppass i stället. Distans stod på schemat. Det första längre för året och det var bara sååå kul!!!! Sprang närmare 2 mil utan att bli nämnvärt trött. Detta trots att jag sprang fortare än vad jag skulle. När det är så där, då är det kul att springa :).

Löpningen gjorde visst susen för resten av dagen. För i dag, då har jag fått mycket gjort. Efter lite stretching och en dusch drog jag igång med projekt fönsterpustning. Fy vad jag har gruvat mig för detta men när jag väl satte igång var det inte så farligt. Oftast är det så. Bara man väl gjort det där som känts såå jobbigt innan så har det gått relativt smärtfritt när det är klart. Eller hur??

När putsningen var klar gick jag ut och städade båda våra bilar invändigt + tvättade dem utvändigt. Jag kanske är lite konstig men jag tycker faktiskt det är roligt att tvätta bilen :). Man ser ju resultat direkt och det tycker jag om. När det var klart tog jag fönstren på nedervåningen utvändigt. SEN satte jag mig ner. En effektiv dag som sagt och det gillas skarpt!

Nu är jag så där lite mör i kroppen som man lätt kan bli när man varit i farten hela dagen. Misstänker att det kommer bli en trött Carina som kommer stupa i säng lite senare i kväll :). Inga kort har jag hunnit ta i dag heller. Hoppas kunna ändra på det i morgon. Då ska det nog minsann få bli en redig fotodag. Om jag inte vaknar upp i morgon fylld av lika mycket energi som i dag......

Önskar alla en fantastisk lördagkväll!

2 kommentarer:

  1. Oj vad du har hållt igång :-). Härligt med sådana dagar då man verkligen har energin till att göra en massa saker.

    Hoppas du får en riktigt bra söndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en härlig lördag full m energi. Inte lika mycket av den varan i dag...... :)

      Hoppas du haft en bra söndag!
      Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!