header

header

23 april 2013

Växter & 1-års kalas!

Nu börjar det klia allt mer i fingrarna. Att få gräva i jorden. Plantera. Fixa. I går kväll när jag gått och lagt mig kom jag på att jag minsann ska göra om en av rabatterna här hemma. Inget att tveka på. I dag på lunchen for jag till en blomaffär och kom därifrån ett antal perenner rikare. Tror jag fick tag i det mesta jag tänkt mig. Ska bara komplettera med några växter till. Sen så. Hann inte plantera något i dag och förresten är det kanske lite tidigt. Men om några dagar. Då ska jag minsann gräva och plantera! Längtar.



I eftermiddags var vi bjudna på kalas. En liten goding som minsann firade sin första födelsedag i dag. Inte bara fika fick vi. Nej, först blev vi bjudna på middag. Snacka om lyxigt så här på en tisdag! Stort tack Elvira, Martin & Malin för att vi fick komma och fira med er.


 Annars går livet i ett ohyggligt tempo just nu. Eller det har varit så här det senaste året. Livet rusar och ångar fram i 120. Utan att ta hänsyn. Hinner ingenting känns det som. Har så många projekt som jag vill börja med men det känns liksom inte som någon idé. Varför börja med något som man inte hinner slutföra. Eller som blir till att kännas som ett måste i stället för att vara kul. Är inte helt nöjd med detta faktum. Nej, ett avbrott från detta vore trevligt. Tror aldrig att jag längtat så mycket efter semestern som i år.

Nej, nu blir det till att hänga tvätt och sen sätta sig ner och andas några djupa andetag innan sängen kallar. I morgon är det redan onsdag och snart helg igen!!

Trevlig kväll!



4 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen lyxigt med middag på ett 1-årskalas, härligt :). Det är ju bara så skönt att slippa laga mat.

    Ja nog känns det som att allt går i ett rasande tempo, men man får försöka att lugna ner sig och tänka att man hinner det man hinner och inte sressa upp sig över det man inte hinner. Men det är inte lätt jag vet. Jag längtar också otroligt mycket till stughelgen, det ska bli så skönt att få ett avbrott i allt.

    Hoppas du fick lite tid för att andas och varva ner och att du får en god natts sömn! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina peppande ord Jennifer! De behövs kan meddelas. Det ska som sagt bli skönt med ett avbrott och nu är det "bara" 1 1/2 vecka kvar!!

      Kram Carina

      Radera
  2. Jisses, vad du verkar ha det fullt upp se bara till att du pausar emellanåt.
    Vad duktig du är som planerat rabatt och ska plantera.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite mycket nu. Försöker pausa men det är inte helt enkelt i bland. Speciellt inte när man har så mycket man vill göra och så lite tid :).

      Hoppas du har det bra! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!