header

header

22 april 2013

Hembakat.

Det blir allt längre mellan varven. Varför vet jag faktiskt inte. Kanske är det latmasken som slagit till. Eller så är det bara lusten som försvunnit. Förstår inte varför. Baka. Det är ju något jag tycker om. Blanda ingredienser. Knåda. Forma. Doften. Hela huset som luktar gott. Varmt bröd med smör som smälter. Bland det bästa jag vet!

För ett tag sen kom M hem med tre påsar av någon brödblandning. Kanske var han sugen på hembakat? ;) De här påsarna har stått i skafferiet ett tag men i dag så. Då kom dom fram. Bara att blanda i filmjölk och sirap. Röra runt. Hälla i formar. In i ugnen. En timme senare - två färdiga limpor. Enkelt, smidigt och gott. Det gillas!


Mmm va gott!

Sitter och laddar för kvällens träning. Hälen känns bättre och intervaller står på schemat. Har inte bestämt mig hur jag ska göra. Borde egentligen vila foten men om man springer i skogen så kanske det går bra....

Hoppas alla fått en bra start på veckan!

2 kommentarer:

  1. Ja men jag håller med dig, det finns nog inget godare än nybakat bröd :). Det där lät ju jättesmidigt, det måste jag testa.

    Vad tråkigt med din häl, men av vad jag såg på Instagram så verkar du ha fått dig ett härligt löppass ändå. Hoppas att det gick bra med hälen.

    Kan förstå att du gick loss med kameran nere vid älven, så mycket fina bilder det blev.

    Må så gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Det blev ett härligt löppass eller så härligt det kan bli när man kör 5 min intervaller ;). Det gick ok m hälen så det var bra.

    Nybakat bröd är nog bland det godaste som finns - där är vi överens :).

    Må så gott du med! Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!