header

header

29 april 2013

Händelserik måndag.

I dag kom dom fram. Efter 6 månader i mörker. Undangömda i fodralet. Ute blåste det starka vindar. Duggregnade lätt. Men jag hade bestämt mig. I dag skulle dom fram. Ljudet av stavspetsarna mot asfalten är obeskrivbart. Att få diagonala uppför backarna. Ta i. Känna det bränna i luftrören. Ljuvligt! I dag kom dom fram - mina kära rullskidor. Som jag har längtat.

Premiärturen fick bli på lunchen då jag insåg att jag inte skulle hinna träna annars i dag. Det har varit en minst sagt fullspäckad dag. Efter jag hämtat Emma på dagis var det dags att vara barnvakt till världens charmigaste lilla 1-åring. Det gick hur bra som helst och var riktigt mysigt måste jag säga.

I kväll var det dags för öppet hus i skolan Emma ska börja på till hösten. Ja, nu är dagisdagarna räknade och efter sommaren har vi en stor tjej som ska börja F-klass. Usch, det är inte utan att man får lite lätt ångest. Liten blir stor. Det går för fort. Vet ju att man inte kan stanna tiden men i bland önskar man att det var möjligt.


Nu Elementary - himla bra serie på 4:an.

Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!