header

header

24 mars 2013

Skidor & sköna stunder i solen.

Skidor, skidor och åter skidor. Och lite choklad där emellan. Så har helgen som nu börjar närma sig sitt slut sett ut för min del.

Det har tränats skidor, setts på skidor - både live och på tv. Det har varit en helg som passat mig som handen i handsken med andra ord :). Då vi haft svärföräldrarna här sen i torsdags har jag kunnat träna när jag ville och hur länge jag ville. Vi kunde t.o.m. träna tillsammans jag och M - riktigt lyxigt! Så i går blev det ett klassiskt pass tillsammans. Ett pass som gick in på topp-5-listan för året. Då förstår ni kanske att det var grymt där ute i skogen!

När vi tränat färdigt i går blev det en tidig lunch och sen for vi till grannstaden. Säsongsavslutning i årets längdvärldscup gick av stapeln och vi for dit för att  kolla på näst sista tävlingen. Solen gassade från en klarblå himmel. Man mådde inte direkt dåligt av att stå där i solskenet och se de bästa i världen fara fram i spåren. En i vårt sällskap njöt väl inte lika mycket ska erkännas utan låg mest på ett liggunderlag och ville åka hem. Stackars Emma, hon har inte ärvt sina skidtokiga föräldrars intresse för denna ljuva sport. Men än har jag inte gett upp hoppet ;).
Allt blev lite bättre med en svensk flagga på ena kinden & en norsk på andra.

I dag blev det ytterligare ett skidpass att lägga till vinterns samling. Lika fint och lika lycklig var jag i dag efter att ha åkt mig trött och svettats i vårsolen. Hade gärna åkt och kollat live på själva världscupavslutningen men eftersom Emma blivit sjuk så var det liksom inget alternativ. Bylsade på mig, tog med mobilen och fårskinnet ut på farstukvisten och kollade där i stället. En skön stund i solen blev det och det är inte fy skam.

En ny vecka väntar och jag har tagit ledigt på skärtorsdagen. Känner att jag behöver en lite längre ledighet. Energinivåerna är tyvärr inte på topp men jag hoppas att lite ledighet och ett besök hos Britt-Marie ska råda bot på detta.

Hoppas att alla haft en lika bra helg som jag och att nästa vecka blir minst lika bra!

Kram Carina


2 kommentarer:

  1. Kan förstå att du njutit av så mycket skidor :).

    Stackars E som blivit sjuk, hoppas hon frisknar till fort, du får ge henne en krya-kram. Hoppas du får en riktigt bra vecka! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!! E hälsar och tackar för kramen :).

      Ja den här helgen har jag väl nästan fått mitt lystmäte ;).

      Hoppas du också får en bra vecka! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!