header

header

2 mars 2013

Pelargoner & träningskläder.

Vaknade tidigt i morse och hade träningsvärk som hette duga. Oj, oj, oj säger jag bara. Gårdagens lopp kändes kan jag lova. Ingen träning i dag utan välbehövlig vila. Trist men i bland måste man lyssna på kroppen och inte på knoppen. Satte mig dock och trampade lite lugnt på spinningcykeln och sen kändes det betydligt bättre :).

En lugn lördag är det som har passerat för mig och Emma. Maken har det nog betydligt mer hektiskt då han är och vallar åt en av segeraspiranterna i damklassen i morgonens Vasalopp. Vi här hemma har som sagt tagit det lugnt. Emma har lekt med kompisar, vi har varit ute i finvädret (innan det började blåsa), sett på skid VM och varit och handlat.

Har uppdaterat träningsgarderoben lite. Dels genom kläder jag fick i present och dels genom sådant jag köpt själv. Det är ju onekligen kul med nya träningskläder och dom behöver ju bytas ut emellanåt.
 Underställ från Kari Traa fyndat på Campadre.

Tights & tröja från Craft.

Lagom till löpsäsongen drar igång - nya löpskor.

Har även tagit tag i och planterat om och beskurit mina Mårbacka-pelargoner. Vi får väl se hur det går med dom men jag hoppas på det bästa. Älskar nämligen dessa ljusrosa, skira blommor. 
Hoppas att dessa små ska ta sig och bli stora.

Ute blåser det halvt storm och jag är glad över att kura inomhus. Hoppas det lugnar ner sig inför morgondagens Vasalopp. Inte kul att behöva åka 9 mil i det här vädret. I kväll blir det Andra chansen och lite mys för oss. Fruktsallad är vad som står på mys-menyn. Gott och nyttigt - en bra kombo. 

Önskar alla en alldeles förträfflig lördagskväll!

8 kommentarer:

  1. Alltid skoj med nya träningskläder :-).
    Låter som en skön lördag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nya träningskläder piggar upp :).

      Kram Carina

      Radera
  2. Wow! Du anar inte vad imponerad jag är över er som deltog i loppet. Vilken tuffing du är Carina. Heja dig! :) Och även om träningsvärk aldrig är speciellt roligt kan jag tänka mig att dagens träningsvärk trots allt är rätt skön. En påminnelse om vilken häftig prestation du utfört. :)

    Vilken mysig lördag du och Emma har haft tillsammans och trevligt med nya träningskläder.

    Ta nu hand om er i stormen och ha det gott!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt i att dagens träningsvärk är skön. Tack för dina snälla ord. Du gör mig glad :).

      Hoppas allt är bra! Kram Carina

      Radera
  3. Heja dig! Och vad fint med lite nytt :) Nu börjar pelargontiderna! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, det är lite mysigt att fixa med pelargonerna :).

      Kram!

      Radera
  4. Vad fina tränings kläder du har fått och köpt.
    Tufft med träningsverk men förstår att du fått det efter loppet. Kul att du gjorde det! Du är duktig!
    Det är så fint med pelargonier, har tagit fram mina så de ska växa till sig.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad du är snäll!

      Kul att höra att du också har pelargoner. Hoppas dina växer till sig och blir fina!

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!