header

header

31 mars 2013

Påsken i bilder.

Min önskan om att vakna pigg och kry slog tyvärr inte in när jag slog upp ögonen i går morse. Hade rejält ont i bröstet och småhackade och det jag gjorde var väl inte mitt smartaste drag. Tog faktiskt skidorna och drog ut på ett pass. Jag vet, jag vet. Man ska INTE träna med en förkylning i kroppen men till mitt försvar måste jag säga följande: 1: jag åkte så lugnt, så lugnt att man knappt kan kalla det träning (även om jag fick bromsa mig själv hela tiden då det kändes väldigt bra i kroppen). 2. Jag var tvungen ut. Hade inte varit något trevligt umgängen för övriga sällskapet om jag hade missat ett tillfälle i spåret.

Med facit i hand så skulle jag ha skippat det där passet för jag vart inte direkt piggare. Snarare sämre framåt kvällen. Sitter nyss hemkommen i soffan med feber och mår skit. Men det var det värt! Det tycker jag ändå, trots utgången. Det kan ju mycket väl ha varit säsongens sista skidturer. Det blev dock inget pass i dag (även om tanken faktiskt slog mig....).

Förutom att jag blev sjuk så har vi haft en fantastisk påsk - och den är ju inte slut ännu. Strålande sol varje dag. Superfina skidturer i torrsnö - inget töande i Grönklitt inte. God mat. Bästa vänner. Glada barn. Stunder i solen längs med husväggen. Små lässtunder. Och tid med kameran :). Ja, jag är nästan förvånad över att vi kunde få det så bra.

Nu ska här vilas. Och tvättas förstås - något man inte kommer undan när man varit borta. Resten av påsken 2013 ska jag i alla fall ta det lugnt och kurera mig!

Det är svårt att fånga på bild men jag hoppas att det ändå framgår åtminstone lite hur fint vi haft det.

 En lycklig Carina! (nere till v)

Magnifika djur.

Tänk att jag varit så nära en livs levande tiger.

Äggjakten är i gång! 

 Fika i Fryksås.

Finaste barnen <3

Önskar alla en god fortsättning!

7 kommentarer:

  1. Nej men så trist att du blev sjuk. Nog kan jag se på bilderna hur härligt ni har haft det ändå, toppen Carina!

    Hoppas att du frisknar till fort, ta hand om dig nu kära du! Kramar Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, jag hoppas det blir kortvarigt.

      Ha en fin vecka! Kram Carina

      Radera
  2. Vad trist att du inte är kry. Hoppas du kryar på dig fort .
    Vilka fina bilder. Verkar ju som en trevlig påsk hos er.
    Ta nu hand om dig och bli frisk.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ja, jag hoppas också att jag blir frisk snart.

      Hoppas du haft en bra påsk och att maken är hemma hos er igen snart!

      Sköt om dig! Kram Carina

      Radera
  3. Tack! Påskhelgen var kanon. Hoppas din var likadan!

    Ska definitivt kolla in ditt inlägg.

    Önskar dig också en kanonvecka! Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder från er påskhelg.

    Krya på dig!
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!

      Önskar dig en fin vecka!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!