header

header

7 mars 2013

På farstukvisten.

Vilket väder vårt avlånga land bjussar på! Solen strålar från en klarblå himmel dag ut och dag in. Nästan så man inte tror det är sant. Och nu är temperaturen tillbaka på rätt sida strecket igen. Me like!!

I dag blev det en kort arbetsdag för moi. I morse ringde M och berättade att Emma hade feber och därmed inte kunde gå på dagis. Det blev till att skynda sig att göra klart allt och åka hem till den lilla. Är det inte typiskt så säg att hon ska bli sjuk just som man ska åka bort. Hon kan ju naturligtvis inte rå för det, det är inte så jag menar. Det är mitt samvete som spökar. Är man en dålig mamma som åker bort? Borde man stanna hemma hos henne i stället? Jag vet ju att hon klarar sig alldeles utmärkt med M här hemma. Och det är ju bara lite feber. Men ni förstår nog hur jag tänker.

Eftersom Emma inte hade så hög feber så bestämde vi oss för att gå ut och få lite frisk luft. Vi tog med oss fårskinnen och böcker ut och hade sagostund ute på farstukvisten i vårsolen. Riktigt mysigt var det och vi hann bl. a. läsa ut den spännande boken om smuggelhunden Puzzel.
Solbrillor & spännande läsning.

I och med mildvädret som varit så har asfalten kommit fram här hemma. Emma kom fram till att hon nog ville testa att cykla lite. Ja, det var inte så mycket att välja på mer än att ta fram hojen. Någon har växt en del i vinter och det blev till att höja sadeln en bra bit. Det blev några vändor här ute men det märktes att hon inte är helt pigg. Vi körde en lässtund till innan vi gick in.
Ett säkert vårtecken!

Nu är det dags att packa väskan inför helgens resa. Det ska bli väldigt roligt men jag hoppas att Emma är bättre i morgon. Då kommer mamma-hjärtat kännas betydligt lättare. 

Trevlig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!