header

header

13 mars 2013

Mota Olle i grind.

Lite vitt på marken i morse när jag vaknade och hoppet tändes. Vinter ett litet tag till. Minusgrader. Takdroppet har stannat av. Våren är stoppad. För tillfället. Och ingen är gladare än jag. Känner mig rätt så ensam om att vilja ha kvar vintern. De flesta längtar efter våren. Jag tillhör inte de flesta. Håller som mest på att förbereda mig mentalt. Vintern kommer att ta slut. Försöker minnas alla fina dagar vi haft. Försöker passa på att njuta den sista tiden innan vintern säger hej då för den här gången. Försöker hitta positiva saker med våren. Försöker. Men ett litet tag till fortsätter jag mota Olle i grind.

Vardagspusslet för att få ihop tid till det ena och det andra fortsätter. I dag fick det bli ett lunchpass när träningen skulle hinnas med. Och vilket pass!! Ingen toppform och det gick segt under skidorna men vilken miljö!! Vilket väder!! Vilken lycka!!

Inte världens bästa bilder men härligt ända :).

När vi kom hem efter handling och dagis tog vi med oss mellis, fårskinnen och boken om ponnyn Teddy ut på farstukvisten. I lä och i vårsolen satt vi sen och mös och läste, Emma och jag. Vi har börjat göra så om dagarna. Efter dagis och jobb. Sitta ute i det fina vädret. Varva ner. Slappa. Läsa och umgås. Tror vi ser fram emot det lika mycket båda två. Det är vår stund på dagen liksom.

Nu rullar Trolltyg i tomteskogen i dvd:n för vilken gång i ordningen har jag tappat räkningen. Jag älskar den här filmen. Meningar som: Nu ska jag göra mig vacker. Bort med tassarna från filmens stjärna, trollmor, får mig alltid att skratta lika mycket. Vi fortsätter att mysa här hemma och snart är det dags för nattning och kvällssaga. Sen tror jag minsann att dagens avsnitt av, tror ni vet vad vid det här laget, ska avverkas. Just det, Hem till gården. Det händer grejer och är spännande värre så jag ser fram emot kvällens tittande.

Hej hopp, alla glada!

2 kommentarer:

  1. När jag och alla andra är trötta på vintern så tänker jag på dig Carina, och är glad för din skull. Och i morse var det magiskt vackert med solglitter i rimfrosten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Vilken bra tanke, att glädjas för någon annan när man själv inte är helt nöjd. Precis det här tänker jag anamma och fokusera på när det gäller våren. Att glädjas åt er andra som längtar efter våren. TACK Pia för att du gav mig den insikten <3.

      Stor kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!