header

header

17 mars 2013

Barnens skidspel.

Det fina vädret fortsätter och det gäller verkligen att ta till vara på varje sekund! Denna söndag har jag till större delen tillbringat utomhus och gjort mitt bästa för att tanka energi och D-vitamin.

Började med ett skidpass i härliga Bergebo. Tänk att det fortfarande är superfint att åka skidor! Önskar dock att min form var bättre än den är. Är lite - eller för att vara ärlig - väldigt tom på energi för tillfället. Men, men, det ordnar sig nog. Det brukar det göra.

Efter lunchen satte vi oss i bilen och for till grannstaden för Barnens skidspel. Emma ville åka och naturligtvis skulle hon få göra det! Tror nog i ärlighetens namn att det var tanken på "pengen" (som Måns i Pelle Svanslös uttrycker sig) - medaljen - som lockade mest. Och ansiktsmålningen. Hon åkte dock ett varv inne på stadion och var sen nöjd med det.

 Lite hjälp m utrustningen innan start

 In action. 

I mål!

Hemma igen fortsatte vi att vara ute. Emma drog fram hojen och jag var bara ute och höll henne sällskap. Efter ett tag var det dags att svida om för dagens andra begivenhet - ridskolan! Eftersom jag är allergisk så är det maken och dottern som får lära sig allt om hästar. Fick mig en stund själv här hemma och det var ljuvligt! Passade på att kolla i kapp på Merlin. Älskar den serien!

Söndagkväll och snart premiären av Mästarnas mästare. Något att se fram emot!

Trevlig söndag!

8 kommentarer:

  1. Vad roligt det var att se dig idag! Det måste ju vart längesen vi sågs!? Det är kul att följa dig via bloggen, du skriver mycket "klokheter" och dina bilder är underbara! Hoppas vi springer på varandra snart igen! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var roligt att se dig också Åsa! Ja, det var väl i somras eller sommaren före det vi sågs senast om jag inte minns fel.

      Tack för dina snälla ord om bloggen och mina bilder. Blir glad! Tycker det är kul att "hålla koll" på dig genom din blogg!

      Hoppas också att vi springer på varandra snart! Sköt om dig! Kram.

      Radera
  2. Ni verkar haft en riktigt bra helg, härligt! Kul med skridskor, skidor och att bara få vara och ta dagarna som de kommer!

    Hoppas du får en bra start på nya veckan! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. En riktigt bra helg har det varit. Och det verkar ni också ha haft. Härligt!

      Hoppas du också får en bra start på veckan och att du är fylld av energi!

      Kram Carina

      Radera
  3. Vilken härlig aktiv helg! Vädret ser strålande ut! Blir så skidsugen.

    Jag håller också med Åsa. Dina bilder är underbara!

    Stor kram finaste du!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit en härlig helg! Vårvintern är vacker :).

      Blir glad när du tycker om mina bilder!

      En stor kram tillbaka till dig! Carina

      Radera
  4. Vilken härlig dag i det vackra vintervädret och heja dottern som ställde upp i loppet och fin en fin peng med sig hem. :)

    Här hemma är vi också stora fantaster av Merlin och bänkar oss varje lördag. :)

    Ha en fin vecka Carina!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. En härlig dag! Och dottern blev mäkta stolt över pengen ;).

    Kul att höra att du också gillar Merlin.

    Ha en fin vecka du med! Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!