header

header

18 mars 2013

Äntligen överens!

I dag citerar jag Gert Fylking när jag utbrister: Äntligen!! Efter flera år av letande. Av att inte komma överens. Så har vi lyckats! Det är nästan så jag inte tror att det är sant, men det är det. Vad kan det då vara för stor sensation som hänt här hemma? Jo, håll i er! Vi har lyckats enats om en ny SOFFA!!!!

Det är nästan skrattretade vad vi har letat, provsuttit, argumenterat fram och tillbaka. Den soffa jag tyckt varit helt prefekt har varit för kort i ryggen åt M (han är ganska lång). Den soffa han tyckt varit perfekt har jag tyckt jag fått träsmak av. Ja, så där har vi hållit på. Vi har verkligen inte kommit överens. Inte förrän i dag.

Tro nu inte att det hela löpte helt smärtfritt för naturligtvis var det lite krångel ;). Vi var i väg en sväng till Mio på lunchen och hittade en som verkligen var DEN soffan. Gjorde en preliminär beställning och skulle bara åka hem och mäta för att vara på den säkra sidan. När måttbandet var utrullat kunde jag konstatera: det skulle liksom bli soffa i HELA tv-rummet. Soffan var betydligt större än vad den sett ut att vara i butiken. Gahh! Fy vad arg och besviken jag blev. Tur att man har en bättre hälft som är något lugnare och som ser liiite klarare på saker och ting.

Vi fick helt enkelt mäta och fundera tillsammans och kom sen fram till att det gick att byta modell. Jepp, efter dagens andra besök på Mio är nu soffan beställd. Nu får det bära eller brista. Om 6-8 veckor kommer den och då får det bli som det blir. Men jag tror (och hoppas) att det kommer bli bra.
Luktar alldeles underbart!

Nu är jag grymt sugen på att dra igång och fixa här hemma. Måla om väggar och möbler, kanske tapetsera, fixa till Emmas rum, införskaffa nya textilier. Det är bara det att det liksom inte läge att börja just den här veckan. Vi får besök till helgen och då har jag ingen lust att bo i ett mindre kaos. Nej, det är bara att hoppas att lusten håller i sig så kanske jag börjar så smått till nästa vecka.


Nu ska jag ut i snålblåsten och (förhoppningsvis) vässa löpformen lite.

Hoppas alla fått en bra start på den här veckan!

2 kommentarer:

  1. Så kul att ni hittat en soffa, tror alldeles säkert att det kommer att bli toppen!
    Ja nog vore det kul att fixa ordning hemma, men hos mig finns inte kraften nu, det kommer bara till tanken men sen tar det stopp.

    Må gott Carina! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas verkligen att du hittar energi och kraft snart Jennifer. Inte bara till att fixa saker utan till att må bra först och främst!

      Sköt om dig! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!