header

header

27 februari 2013

Vårvärme, takdropp och.....

..... ångest med stort Å. Visst verkar det onekligen som om våren kommit på besök. Säkert är det många som gläds över detta men inte jag.

Hur mycket jag än försöker så kan jag inte glädjas över att solen värmer och fåglarna kvittrar. Den otäcka gräsmattan som tittar fram under det smältande snötäcket. Lukten. Den där unkna, äckliga lukten. Det geggiga och kladdiga. Det blir liksom tomt inombords. Ett svart hål. Vintern är på väg att ta slut. Jag vill inte. Inte ännu!! Nej, hur mycket jag än försöker. Jag tycker inte om våren.




Det börjar bli grönt längs med husväggen.....

Annars då? Tja, sitter mest och drömmer mig bort om dagarna. Längtar efter att vara ledig. Att ha en riktig vintersemester. Där man bara får vara. Njuta. Träna. Umgås. Läsa en bok. Ta dagen som den kommer. Skulle gärna åka tillbaka till Toblach där vi var för några år sedan. Magiskt är vad det var.

Borde rycka upp mig och ge mig ut och träna men inte ens det känns kul just nu. Och när det t.o.m. tar emot att åka skidor, då är det illa mina vänner. Nej, inget roligt eller speciellt inlägg i dag men så är det ibland.

Hoppas ni andra har en bra onsdag.

Kram Carina

6 kommentarer:

  1. Det är fint att vi får vara olika! Jag bara älskar när det börjar dofta jord igen! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det bra att vara olika. Skönt att du gillar våren, då har du en härlig tid att se fram emot. Kram

      Radera
  2. Jag har också svårt för skarvarna...in i en ny årstid och känna att det man tyckt om är slut. Förhoppningsvis känns det bättre när det är riktig vår på gång, sommaren knackar nästan på ;)

    Varm kram!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite jobbigt med de där skarvarna. Det gäller att försöka tänka positivt och hitta det som är bra med just den årstiden.

      Kram Carina

      Radera
  3. Usch, det låter som att du är helt ur form. Hoppas att det känns lite bättre idag.

    Massor av kramar till dig.
    /L

    Här är en länk till stativet som jag har köpt. Där kanske det står om vikt m,m. :)
    http://www.netonnet.se/art/foto/stativ/stativ-digitalkamera/andersson-cat12/173744.3317/

    SvaraRadera
  4. Ja formen är inte den bästa men jag jobbar på den ;).

    Tack för dina omtänksamma ord och tack för länken!

    Hoppas du haft en bra dag! Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!