header

header

21 februari 2013

Nu längtar jag!

Åh vad jag längtar efter en riktig semester. Att vara ledig i en hel vecka. Vara ute i naturen. Leka. Busa. Åka skidor, pulka, skridskor. Äta och fika ute. Bli rosig om kinderna. Ingen klocka. Inga tider att passa. Att bara vara. Att bara leva. Njuta av livet. Ja, det här är vad jag drömmer och längtar efter en dag som denna.
Underbara dagar i Orsa förra vårvintern.

Borde städa och fixa här hemma men lusten för det är bortblåst. Har kollat på sprinten i skid VM från Val di Fiemme i stället. Hoppat i soffan och skrikit mig hes när den första svenska medaljen bärgades. Silver till Ida Ingemarsdotter - stort!! 

Just när man har saker man borde göra så är det väldigt lätt att göra allt annat än det man borde. Sån är jag nu. Pillar med kort, ser på tv, busar med Emma. Allt för att inte städa. Det är dammigt här inne men just nu struntar jag faktiskt i det. Ska nog hitta på ytterligare några saker för att slippa städa :). 


Det här gör jag bl. a för att slippa städa.
Trevlig torsdag!

6 kommentarer:

  1. Wow, du gädjs åt en svensk medalj ;) Visst ja, Marit var ju före :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. He, he. Du känner mig väl min vän ;). Kram

      Radera
  2. Förstår det!! Det ser ljuvligt ut. Jag har ju just varit ledig....och skulle kunna vara ledig igen, på studs ;)

    Varm kram och ha en fin helg!!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ljuvligt! För en vintermänniska som jag var det en drömsemester :).

      Hoppas du får en fin helg du med! Kram Carina

      Radera
  3. Skit i och städa, lite damm i hörnorna har ingen dött av.

    Önskar dig en trevlig helg.
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag struntade faktiskt i det i går men i dag kunde jag inte hålla mig längre ;).

      Önskar dig oxå en trevlig helg!

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!