header

header

22 januari 2013

T.I.S.D.A.G

Tisdag och veckans andra dag. Jag önskar att jag kunde säga att denna dag varit lika bra som dagen i går. Det har den tyvärr inte varit. En del saker har strulat och man skulle i vissa fall bara vilja ställa sig upp och skrika. Rakt ut. Bara släppa allt och dra. Inte låta vissa människor påverka en negativt. Inte ta åt sig. Tyvärr är det inte alltid så enkelt. Men jag jobbar på det och det är ju alltid något :).
När vi kom hem efter jobb och dagis blev dagen bättre och det blev en lugn eftermiddag här hemma. Vi var riktigt trötta både lillan och jag så vi softade och mös. Ganska skönt måste jag erkänna. Att bara strunta i allt och bara vara. Man behöver det i bland. Att bara ta det lugnt.

Soffhänget resulterade i att det kröp i kroppen efter ett tag och jag blev träningssugen. Inte sugen på att åka skidor dock. Vad händer?? Kylan ute gjorde att jag faktiskt kände mer för att träna inomhus i dag och så fick det bli. Körde först ett cross fit-pass följt av ett styrkepass. Blev rejält trött och kul var det så det här kommer jag nog göra fler gånger :).

Nu blir det mera soffhäng och lite tv-tittande innan det är dags att krypa till kojs och läsa. En ganska skön kväll med andra ord!

Trevlig tisdag!

6 kommentarer:

  1. Bra och enkelt att träna hemma!
    Kram Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när inte tid och ork räcker till är det perfekt!

      Kram Carina

      Radera
  2. Nej men det lät inte som någon bra förmiddag. Trist, och det är svårt att inte låta folk påverka en negativt men bra att du jobbar på det. Jag har lärt mig av en en gång att om man känner för att skrika rakt ut så ska man göra det och är man på ett sådant ställe där man känner att man inte kan det så kan man skrika tyst. Det låter helflummigt, jag vet, men jag har testat och det kan faktiskt kännas skönt, man gör precis så som man skulle gjort när man skriker rakt ut men man släpper inte ut något ljud :).

    Skönt att eftermiddagen blev bra i alla fall :).
    Du skulle hängt med till Friskis på ett station-pass ;).

    Må så gott Carina och hoppas att din onsdag blir toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina kloka ord Jennifer. Efter en sömnlös natt bestämde jag mig för att det här ska inte påverka mig och onsdagen har faktiskt varit bättre.

      Lyckades få en grym träningsvärk av min "hemma-träning". Skönt att det faktiskt går att köra slut på sig här hemma :).

      Hoppas du också haft en bra onsdag! Kram Carina

      Radera
  3. Alla dagar är inte vad man skulle önska att de vore. Men då är det bra med lite bara vara tid.
    Och all eloge till dig som sedan tog dig iväg och tränade. Själv ska jag ställa mig på löpbandet om någon timme.

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter helt underbart att springa på löpbandet. Har funderat på att skaffa ett men inte kommit till skott ännu.

      Bara vara-tid är perfekt när dagarna inte blir som man tänkt sig.

      Ha en bra dag du med! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!