header

header

23 januari 2013

Gemensamt intresse.

Ett intresse jag och Emma delar är att rita, teckna, måla. Ända sen jag var liten har jag gillat att, framför allt, teckna. Många timmar har spenderats tillsammans med ett ritblock, skisspennor och sudd. Och många "konstverk" har kommit från dessa timmar.

Ett tag teckande jag främst porträtt. Ansikten av människor jag hittade i mammas tidningar. När jag upptäckte musikgengren hårdrock och mina stora idoler blev Skid Row och Guns n´Roses så tecknade jag bilder av mina musikhjältar. När jag tröttnade på det var det landskap och båtar i alla dess former som kom fram ur strecken från min penna. Nu var det ett tag sen jag tecknade. Har liksom glömt bort det. Undrar varför??

I dag ville Emma måla med staffli och "riktiga" färger. Givetvis fick hon det. Älskar att se henne sitta där och blanda färger. Se den ena formen efter den andra växa fram i färger i ohämmade kombinationer. Älskar att höra henne beskriva vad det är hon målar. I dag var det världen som avbildades. För ett tag sen en giraff med vampyrtänder..... (är nog lite skyldig till dom där huggtänderna, ooops!). Jag hoppas att hennes intresse ska stanna kvar och växa. Kanske skulle jag rent väcka mitt eget somnade intresse och ta fram mitt ritblock och mina skisspennor igen.
Världen växer fram.

Annars då? Tja, har jobbat, gjort massa ärenden, tagit en powerwalk med en fin vän, kört ett rejält träningspass här hemma (i morgon är jag tillbaka i skidspåret igen). Vi har fortfarande sjukstuga här hemma. När ska eländet ta slut egentligen?? Sambon är sjuk, igen, tyvärr. Kan inte säga att hans 2013 har börjat bra men nu, nu kan det bara bli bättre!

Hoppas alla har en bra lill-lördag!

2 kommentarer:

  1. Ja men det är ju underbart att se sina barn vara engagerade i något de gillar att göra!

    Vad trist att det är sjukstuga fortfarande, han får krya på sig.

    Hoppas du får sova gott och får en fin torsdag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. M hälsar och tackar för omtanken. Ja det är trist med sjukdomar som avlöser varandra. Känns nästan som man går runt och väntar på sin tur :(. Jag hoppas verkligen jag klarar mig. Äter vitpepparkorn för fullt :).

    Hopps du oxå får en fin torsdag! Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!