header

header

18 januari 2013

Fullt upp.

I dag har det varit fullt upp ända sen mössen på vinden väckte mig i morse. Ja det stämmer, vi har små möss som springer runt där uppe. Vaknar varje morgon vid samma tid av ljudet av deras små fötter. Tycker inte att det är speciellt trevligt så i helgen får nog sambon gillra fällor och sätta dit. Det där med att sätta ut fällor är inte riktigt min grej.

Fullt upp som sagt och i dag känns det som jag inte haft en lugn stund. Fast det har jag nog haft. När jag tänker efter. Men det känns inte så av någon konstig anledning. Kanske är det för att jag inte direkt har suttit ner på hela dagen. Huset har städats, mat har lagats och så har det tränats. Men nu sitter jag ner och det känns skönt!

Träningen ja. Det blev ju så klart skidor igen, fast i dag övervägde jag faktiskt att ta en löptur i stället men nej. Det blev ytterligare ett skidpass Har liksom svårt att träna något annat när det är vinter och snö. Vill inte gärna missa ett tillfälle att åka skidor. Så har det alltid varit om vintrarna och så kommer det nog alltid att vara. Är i alla fall glad att jag valde en tur till Bergebo för där träffade jag på en kompis och vi hann åka med varandra ett tag och prata lite. Kul med sällskap och naturen i dag. Jag vet inte vad jag ska säga för det är så oerhört vackert där ute.

Ytterligare en sak som gjorde mig glad i dag var när jag testade mitt gamla objektiv på nya kameran och det funkade alldeles utomordentligt bra. Så himla gôtt för nu slipper jag köpa ett nytt 200 mm objektiv. Hade tänkt ut och fota men tiden vill inte räcka till just nu. I stället fick det bli några bilder på amaryllisen som börjat blomma så vackert igen.



Amaryllisen med sina färger påminner mig om att våren är i antågande. I vanliga fall så skulle jag sparka bakut åt att ens tänka en sådan tanke - jag gillar inte våren. Tycker rent av riktigt illa om just våren men i dag, för första gången, kändes det inte så hemskt att det faktiskt snart är vår. Det var nästan så att jag såg fram emot att få plocka fram racern och få köra första cykelpasset. Men bara nästan :). 

Hoppas alla har en bra fredag och att helgen blir den bästa!

6 kommentarer:

  1. Vissa dagar känns verkligen som att de går i ett. Skönt att du fick ut på ett skidpass :).

    Så bra att objektivet fungerade, jag skulle verkligen vilja köpa mig ett till objekt. Dina bilder på amaryllisen är så himla fina!

    Hoppas kvällen är lugn och skön! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det tur att jag kom ut på ett skidpass :). Såå fint i Bergebo just nu!

      Tack för kommentaren om mina bilder. Det är kul att ha objektiv att byta mellan beroende på vad man vill ta för slags kort. Tycker absolut att du ska köpa ett till objektiv!

      Hoppas du har en bra lördag! Kram Carina

      Radera
  2. Jag är bra på att fånga möss, har grym rutin! Kan knäcka extra om nu betalar bra ;) kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kanske tar dig på orden och tillkallar expertis - om nu inte expertisen är för dyr ;). Stor kram till dig!

      Radera
  3. Jag blir sugen på längdskidor när jag hör om dina turer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget att tveka på. Det är bara att ta fram skidorna och bege sig ut i den vackra naturen :).

      Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!