header

header

20 januari 2013

Fika på en söndag.

Att sitta ner i lugn och ro. Ett ljus som brinner. Att prata utan att bli avbruten. Vyn utanför fönstret är fantastiskt. Att sitta och smälla i sig riktigt gott fika. Men den bästaste Bodil. Det är precis det jag gjort denna söndag eftermiddag. Fikat med min fina vän!
 Mitt monsterfika (till höger). Orkade inte äta upp hela men god var den!

När vi hade fikat klart tog vi en kort promenad i omgivningarna. Man kan inte annat än njuta där ute. Så himla rogivnade och vackert. 



Har inte enbart fikat denna söndag. Förmiddagen var lagom soft. Läste bl a ur en bok som har trollbundit mig om kvällarna denna vecka. Gåvan av Cecelia Ahern. Riktigt, riktigt bra var den och ledde till en och annan eftertanke.

I kväll tog jag mig även ut på ett träningspass. Riktig griskörning var det och riktigt trött blev jag. Så nu sitter jag här med lite lagom ont i benen och är så där "raspig" i luftrören och hostar som man brukar göra när man kör på när det är vinter. Härligt var ordet!

Trevlig söndag!


8 kommentarer:

  1. Och härligt att läsa Carina!

    Bästa kombon, fika med en god vän i skön miljö och så träning på det.

    Tack för att du tyckte till om min header ;)

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den kombinationen går inte av för hackor :).

      Ska bli spännande att se vad det blir för header.

      Kram!

      Radera
  2. Vackert! Tog mig faktiskt ut på en skidtur jag också efter fikat. Tack för idag! och igen för presenten! Det hade du inte behövt.. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Det måste vi se till att göra oftare. Och du, inget att tacka för. Kul att du gillade presenten!

      Kram!

      Radera
  3. Vilkne skön söndag du haft. Ser vart ni har varit och ja visst är det bra vackert där i omgivningarna och så är caféet mysigt också tycker jag. Det där fikat ser ljuvligt gott ut :).

    Gåvan har jag läst och jag gillade den verkligen.

    Hoppas du får en bra måndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en skön söndag och fikat var (om än mäktigt) ljuvligt! Vi får fara dit framöver!

      Hoppas du också får en bra måndag!

      Kram!

      Radera
  4. Vilket fint namn din vän har, haha
    Fikan såg ju god ut.
    Fika är nåt som inte finns i USA. Man fikar inte, vet inte varför.
    Vackra bilder bjuder du på som vanligt.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst har hon :).

      Inte fika i USA?? Kanske det mer är ett europeiskt fenomen??

      Tack för dina snälla ord om mina bilder. Blir glad!

      Kram!

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!