header

header

22 december 2012

Värmlandsjul!

Efter att ha packat, packat om, packat igen och slutligen packat in allt i bilen så är vi framme i Värmland hos mor och far där vi ska fira julen! Nu är det julfrid och julstämning på riktigt för mig. Har inte firat jul på något annat ställe på väldigt många år (förutom när jag var liten och vi firade hos farmor och farfar) och jag är så glad över att fortfarande få fira jul i barndomshemmet. Det blir liksom jul på riktigt nu.

Har inte hunnit göra så mycket i dag förutom just packa men en promenad hann jag i alla fall med på förmiddagen. Min förkylning eller vad man ska kalla det, har nu övergått till en nästäppa utan dess like - tur det finns nässprej.

Men nu börjar den komma smygande så smått. Börjar pirra så där i kroppen och inte längre nöja sig med att sitta i soffan och vila. Det är så klart rastlösheten som sakta men säkert har börjat inta kroppen och det brukar ju vara ett säkert tecken på att jag är på bättringsvägen. Hoppas, hoppas för nu har jag inte tränat på 6 dagar och det är läääääänge vill jag lova. Vill ju även testa mina nya löpskor, ett par Icebugs, som kom med posten i dag.


Bilder från min promenad i dag.

Nu är gran nummer två klädd. Lillan pysslar, sambon vilar eller kanske rent av sover och jag tänker göra precis ingenting! Nu är det bara 2 eller rent av bara 1 dag kvar.....

Trevlig lördagkväll!

4 kommentarer:

  1. Så härliga vinterbilder, det är ju bara så himla fint med snön.

    Det är ena envisa virus som härjar nu, hoppas att den där rastlösheten i kroppen betyder att du är på g att bli frisk :).

    Ha det nu så jättebra hemma hos mor och far och njut ordentligt av den härliga julen!

    Kramar Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön är underbar och landskapet är riktigt vackert just nu!

      Ha det nu jättebra och njut du med i jul Jennifer!

      Stor kram Carina

      Radera
  2. Så vackra vinterbilder.
    Trist att du varit sjuk och att det inte riktigt vill släppa. Krya på dig!
    Ha en riktigt fin jul.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för krya-på-dig hälsningen. Känner mig äntligen bättre.

      Ha en riktigt fin jul du med Bodil!

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!