header

header

27 december 2012

Vackra, underbara vinter!

Vissa dagar vill man bara frysa. Stanna tiden. Vara precis här och nu. Önskar att de skulle vara för evigt. Precis en sådan dag har jag haft i dag - mitt ute i skogen, var annars ?!? ;).

Var tillbaka i skidspåret och oh my! Vet inte riktigt var jag ska börja. Vet bara att jag önskade att jag hade haft min följeslagare, kameran med mig där ute. Vackert! Stilla. Mysigt. Obeskrivligt. Snö. Sol. Fast hade kameran varit med hade det nog inte blivit så bra träning misstänker jag ;).

I dag var det en ren njutning. Skidorna var bra, kroppen var träningssugen, humöret blev på topp, livet lätt att leva. Älskar när man får till sådana här stunder - energi som fylls på och tankar som får vandra fritt. Lycka!
I brist på bilder från dagens tur bjuder jag på en bild från ett skidpass i Gyllbergen på min födelsedag.
Den här dagen var också en "sån där dag".

Att jag även fick en stund med min julklappsbok i favoritfåtöljen när jag kom hem gjorde ju inte dagen sämre direkt. Sambon och lillan var och testade nya slalomutrustningen som tomten kom med. Dom var borta ett bra tag så jag hann läsa måånga sidor.
Orkade i alla fall få i nya sängkläder.

Har som ni märker haft en riktigt bra "Carina-dag". I kväll blir det en gammal favorit The Holiday. Myyys :).

Hoppas ni andra också haft en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Härligt Carina!! Och jag har en Lotta-dag ;)

    Njutning! Din morgon i spåret låter underbart.

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är onekligen skönt att få till dagar som är skräddarsydda efter en själv. Skönt att du fick en Lotta-dag!

      Min morgon var underbar!

      Varm kram.

      Radera
  2. Du det låter underbart Carina! Vi tillbringade förmiddagen på tippen ;) så vi missade solen lite men vi fick en härlig utedag ändå.
    Hoppas Emma fick en härlig dag i backen. Är i valet och kvalet om jag ska lära småttingarna åka slalom, det är ju så skoj men Petri åker inte så det känns lite jobbigt att vara själv med dem i backen.

    Hoppas du har en riktig myskväll, The Holiday är ju bara så bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var underbart Jennifer!

      Har överlåtit på M att lära E åka slalom - är ju inte någon stjärna själv direkt så det här lämnar jag med varm hand över till honom ;). Förstår att du tvekar, jag skulle inte palla att ha två att hålla reda på själv.

      Hoppas du också hade en bra kväll!

      Stor kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!