header

header

14 december 2012

Modig & nu är den på plats!

I morse hade vi, efter en väldigt soft morgon, bokat tid hos frissan till lill-tjejen. Hon fick själv bestämma vad hon ville göra och hon har i flera veckor pratat om att klippa av sig håret. Huvva, mammans stora skräck!!! Inte att Emma skulle klippa av sitt hår men att jag skulle klippa av mitt!!! Här är det max några millimeter som åker varje gång.

Sagt och gjort när hon satt där i stolen meddelade hon att hon ville klippa av håret i page. Eftersom jag lovat att hon skulle få bestämma själv så blev det som hon ville. Hon satt som ett ljus när minst 1 1/2 dm av håret föll till golvet. Hon blev glad och nöjd och hon blev väldigt söt. Jag blev också sugen på att kapa av mitt men jag är nog inte riktigt lika modig.
Kort page, grönt  hjärta och fläta i luggen - vår finaste.

Vi hann även med en repa på stan och kom hem med några plagg - fast vi egentligen inte skulle ha mer än en tunika till Emma. Kunde inte motstå att köpa varsin lika klänning till oss som jag hittade på Lindex barnavdelning. I bland har det sina fördelar att få på sig barnkläder :) 
Min klänning har dragkedja i ryggen, Emmas har knapp.

I dag kom den upp, något försenad - skulle egentligen varit uppe förra helgen - men nu står den på plats. Pyntad och klar! Jag pratar om julgranen så klart. Till tonerna av Martin Stenmarks ljuva stämma kläddes den. Grön och grann med glitter, polkagrisar, kulor, istappar, ljus och glitterstjärna i toppen. Den pryder sin plats och nu känns julen allt närmare :). 

Ute faller små, små flingor ner, frosten har bildat iskristaller på rutorna på altanen. Inne brinner brasan och ljusen. Det är mysigt nu. Älskar den här tiden på året!

Önskar alla en riktigt trevlig fredag!

6 kommentarer:

  1. Ja det var modigt gjort av Emma, det ser jättefint ut!
    Så roligt att kunna ha likadana klänningar, kan tänka mig att ni kommer att vara jättefina i dem.

    Vi ska köpa gran imorgon så kommer den nog in om några dagar :). Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon har inte ärvt sin mammas meshet när det gäller håret precis ;)

      Mysigt att köpa gran, önskar vi kunde ha en riktig men det får gå bra med vår plastgran också.

      Ha en fin lördag! Kram Carina

      Radera
  2. Vi satte upp vår gran igår och klädde den, så mysigt.
    Vad fin din dotter blev i håret.
    Passar du i barnkläder, herre jisses hur smal är du???
    Praktiskt och billigare.
    Ha en fin helg.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mysigt att klä granen - julen känns närmare då.

      Jag är inte så smal. Klänningen är i 170 och i en bra modell. Visst är det bra att man kan kolla barnavdelningen - billigt och bra :).

      Ha en fin helg du med! Kram Carina

      Radera
  3. Roligt med klänningarna, måste få se sen. Blir det nyårs-stassen?? De ser jättefina ut.
    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag kunde inte motstå och billiga var dom också :). Det blir nog nyårsstassen tror jag. Du är absolut välkommen in och titta (i morgon, så vi är helt säkra på att vi är helt friska)

      Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!