header

header

10 december 2012

Julgodis

En riktigt seeeg måndag har det varit i dag. Tror hela familjen är i stort behov av att få sova och vara lediga. Tur då att det bara är 2 veckor kvar och sen ska vi vara lediga i hela 2 veckor tillsammans! Åh, vad jag längtar!

Längtar efter många fina dagar!

Trots att huvudet och kroppen är sega så har jag fått undan lite saker. Var en sväng i affärerna på lunchen för att handla de sista klapparna. Blev jag klar? Svar nej, har en eller två kvar. Får se om det kanske blir några klick på nätet för att göra klart årets inköp - det ligger nära till hands. 
I eftermiddags röjde vi loss i köket och den ena sortens julgodis efter den andra framställdes. Inte heller här blev jag riktigt klar men tre sorter lyckades vi få till i alla fall. Wienernougat, Polkabräck & Russin/kokos choklad tillverkades (den sistnämnda var av egen komposition: smält ljus & mörk choklad, blanda i russin & kokos, låt stelna och skär i bitar).
Russin/kokos choklad (t. v), Polkabräck (överst t. h), Wienernougtat (nederst t. h).

Hoppas alla har en bra måndag och får en fin vecka!

6 kommentarer:

  1. Oj så gott det där ser ut!

    Kan tänka mig att du ser fram emot två veckors ledighet och så kul att ni blir lediga tillsammans. Jag blir också ledig två veckor, Petri är lite osäker på om han kan vara ledig hela tiden.

    Ha det så bra och tack för krya-hälsningen till Ebba! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var gott ;).

      Visst ska det bli skönt med lång ledighet! Vi kanske kan köra något pulkarace om det passar?

      Ha det bra och hopppas Ebba mår bättre i dag!

      Kram Carina

      Radera
  2. OMG, så gott! Ser helt underbart ut. Och vi som bara har gammal pepparkaksdeg som jag tröttnat på för länge sedan ;)

    KRAM!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tjuvsmakat och det var gott. Får se om det finns något kvar till julafton...... ;).

      Ha det bra!

      Kram Carina

      Radera
  3. Wienernougat och polkabräck ska absolut testas. Tack för receplänkarna.

    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen orsak :). Måste erkänna att jag tycker att det blev gott!

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!