header

header

11 december 2012

Förberedelser & magi

13 dagar kvar till julafton och tiden rusar fort, fort. Är det bara som jag inbillar mig men är det inte som om tiden före julen går väldigt fort? Det är onekligen mycket som ska hinnas med. Eller kanske inte ska utan som vill hinnas med. Men en sak i taget, jag hinner det jag hinner och det blir jul även om jag inte hunnit allt jag tänkt mig.

En sak som i alla fall var tvungen att fixas i dag var att leta fram luciakronan och nattlinnet för i morgon tjuvstartar luciafirandet på dagis. Fick be en stilla bön till högre makter att just nattlinnet skulle passa och i år hade jag tur.

Nu hänger linnet nystruket och kronan har fått nya batterier och lyser så fint. Lillan och hennes kompisar ska till ett äldreboende vid dagis och lussa i morgon och det är inte utan att jag önskar att jag kunde följa med. Tycker det är ett bra initiativ av fröknarna att låta barnen gå och sjunga för de äldre! På torsdagen är det föräldrarnas tur att få se och höra små lucior, tomtar, pepparkaksgubbar och gummor framföra julens sånger. Längtar!

I kväll ska jag åter ute i skidspåret - längtar efter det också. I går fick jag lov att vila då kroppen sa ifrån men nu är det färdigvilat och då ska här tränas!

Uppdatering:

Jag kan inte sluta le. Sitter här i soffan och är fylld av endorfiner, ett obeskrivligt lyckorus och jag kan inte sluta le. I kväll har jag upplevt något magiskt. Jag har upplevt känslan av att känna mig outtröttlig, känslan av att flyga fram, känslan av att ingen backe är för lång eller för brant. En känsla som är svår att sätta ord på men som är så oerhört underbar att få uppleva!

Ingen pannlampa behövdes där ute i skogen. Kvällshimlen och snön lyste upp min väg på det mest fantastiska sätt. Min kropp orkade köra på, hårt och länge. Mina ben blev inte stumma. När jag trodde jag skulle bli trött var det som om benen fortsatte av sig själva - outtröttliga. Kraften gick rakt ner i skidorna och det var nästan som att jag dansade ovanpå snön.

Jag kanske är lite knäpp men det som jag upplevt i kväll är bland det bästa jag känt på väldigt länge. Tänk vad ett par nya skateskidor och en pigg kropp kan göra. I kväll var det magiskt och jag kan inte sluta le!

Önskar alla en bra dag, tisdagen den 11:e!

10 kommentarer:

  1. Så koselig å lese din blogg!:)Hilsen Else Britt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Else-Britt! Kul att du hittat hit! Välkommen.

      Kram Carina

      Radera
  2. Så härligt att läsa din uppdatering, en sådan känsla är underbar!

    Och dina bilder är så fina, gillar verkligen den nedersta, super!

    Ha det gott så ses vi förhoppningsvis på torsdag vid lussefirandet på dagis. Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den känslan är nästan oslagbar :).

      Jag hoppas också att vi ses i morgon på luciafirandet.

      Kram Carina

      Radera
  3. Mysigt med Luciaförberedelser, saknar det jättemycket nu när mina små är så stora:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja luciaförberedelser är mysiga liksom alla förberedelser inför julen.

      Ha det bra!

      Kram Carina

      Radera
  4. Så fint med Lucia -tider. Jag var igår kväll och lyssnade Linas repetition till dagens stora Lucia händelse (i Ed firar man Lucia flera omgångar ;) ... igår hade jag nog gråtet så nära. Så vackert det var och många av dessa julens sånger har så fin text. Text som man inte så ofta tänker, men är jag tvungen att leta fram julsångsböcker och lsäa en gång till. Det har ju varit svårt med Lina och hennes anpassning i skolan. Hon har lätt CP -skada (motorisk) och det gör atthon inte helt hänger med alla lekar. Tjejer i hennes ålder dansar mycket - så du kan kanske se hur det blir med Lina. Nu ser det dock ut att det är mycket bättre i Ed än det var där som vi bodde sist. Det är därför jag hade tårarna så nära. Att vara mamma är så mycket ... även i Ed arrangerar man en liten fest där man bjuder in äldreboenden, pensionärade människor som har jobbat i skolan osv. En del arbete men så fint.

    Huh huh ... jag vet precis hur det känns när man åker skidor som du - det var bara ett tag sedan jag gjorde det. Här är det också snö och egentligen inga orsak att inte ta en skidtur - måste kanske göra det, när du skriver som du gör ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Julens sånger har fina texter och i bland vill man ta fram och läsa dem.

    Skönt att det går bättre för Lina och skolan. Visst blir man rörd och får nära till tårarna när man känner att det blir bra för ens barn. Det ryms många känslor i mammahjärtat!

    Hoppas du tar fram skidorna och också får uppleva den här känslan - den är underbar!

    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!