header

header

4 november 2012

Söndag & lite krassligt.

Gårdagens biobesök blev minst sagt lyckat. Vet inte vem av mig och Emma som gillade Tingeling & vingarnas hemlighet mest. Jag tyckte den var helt suverän! Älskar verkligen tecknad film, speciellt Disney-filmer. Det har jag alltid gjort.

Fortfarande lite småkrasslig och mysko så det blev ingen träning i morse heller (gillar det INTE kan meddelas). I stället blev det ytterligare en powerwalk med musik i öronen i den friska höstluften. Jag vet att det är ett bra alternativ men jag vill träna på "riktigt". Önskar jag kunde se promenader som träning men det kan jag tyvärr inte, inte för mig själv alltså. Menar absolut inte att klanka ner på andra som bedriver sin träning med just promenader. All fysisk aktivitet är ju av värde - det är bara jag som tänker lite konstigt ;).




Några kort från dagens powerwalk

Måste bara visa ytterligare en bild på mina rosor som har prytt köksbordet i hela 2 veckor!!!! nu. Helt otroligt. 40 spänn kostade dom och det är nog den bästa investering jag någonsin gjort. 


Slutar dagens inlägg med några visa ord från en mycket klok man.


Önskar alla en bra söndag!

8 kommentarer:

  1. Den filmen är ju bra, vi såg den förra helgen.
    Härligt med powerwalk. Jag tycker det är bra träning men man gör ju vad som känns bäst för en själv.
    Fina höst bilder du visar.
    Fint citat.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja filmen var verkligen riktigt bra!

      Powerwalk är egentligen bra träning men när man brukar springa/springa med stavar, åka skidor/rullskidor, cykla, styrketräna i vanliga fall som träning så har jag lite svårt att se en powerwalk som träning. Men det är jag det och jag menar absolut inte att jag har rätt. Huvudsaken är ju, som du säger, att man gör det som känns bäst för en själv :).

      Kul att du gillar mina bilder och citat!

      Kram Carina

      Radera
  2. Kul att filmen var bra, kanske man ska försöka ta sig iväg och se den :).
    Hoppas du kryar på dig ordentligt nu så du får träna ordentligt igen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gå i väg och se den. Du kommer inte ångra dig!

      Tack! Ja, jag hoppas det blir bra så man får träna snart. Du vet ju hur det är när man inte får göra det ;)

      Kram Carina

      Radera
  3. Älskar Disney med!!! Härligt att läsa att du gör det med.

    Och din pw - så skön! Bilden på grinden blir jag kär i. Saknar min gamla grind.

    Rosen måste gå på steroider ;)

    Kram till dig Carina! Så glad att du bloggar

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Disney blir man aldrig för gammal för ;)

      Ja jag tror nästan att rosorna går på steroider. Har aldrig sett något liknande!

      Jag är väldigt glad åt att DU bloggar och lämnar fina kommentarer här!

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!