header

header

19 november 2012

Ornäs

Efter att jag fick min nya kamera har det kliat rejält i fingrarna efter att testa den. Hade tänkt fotografera i helgen men har inte hunnit med det utan det har blivit ett kort här och ett där. I dag på lunchen så slängde jag i mig maten och tog sen bilen ut till Ornäs och Ornässtugan med min nya "vän".

Det blåste kallt och jag blev stelfrusen om fingrarna men vad gjorde det när jag fick gå runt där i lugn och ro och testa olika vinklar och inställningar och knäppa kort efter kort :). Har väldigt mycket att lära men vad gör det när det är så himla kul!! Det blev en del kort och nedan följer ett axplock.









Vet inte riktigt vad måndagskvällen bjuder på, den som lever får se. Önskar i alla fall alla en riktigt bra start på vecka 47!

15 kommentarer:

  1. Fina bilder, verkar ha varit en skön utflykt!
    Ha det gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja det var en skön paus i vardagen :).

      Ha det bra!

      Kram Carina

      Radera
  2. Vilka jätte fina kort! Vad är det för kamera?
    Tusen tack för utmärkelsen, vad gulligt av dig.
    Ha en fin vecka.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bodil! Det är en Nikon D7000 och jag är supernöjd med den.

      Ha en fin vecka du med!

      Kram Carina

      Radera
  3. Vilka fina bilder, härlig miljö, verkar vara sådär skönt avstressande. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är fint här i Dalarna. Det kan inte ens en värmlandstös förneka ;).

      Ha det bra!

      Kram Carina

      Radera
  4. Det lät ju riktigt härligt och så fina bilderna är! Det är allt bra fint där vid Ornässtugan, var jätte länge sedan jag var där. Ha det så bra! Kram jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var härligt Jennifer! Ornässtugan är ett underskattat utflyktsmål, vi kanske skulle ta en tur dit med kidsen??

      Ha det bra!

      Kram Carina

      Radera
    2. Ja det vore roligt, det får vi se till att göra! Kram Jennifer

      Radera
  5. Mmm! Njutning. Vackert! Du och kameran, vilket team. Perfekta ihop.

    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Lotta! Du är allt för snäll! och det samma måste jag säga om dig och din kamera.

      Ha det bra!

      Kram Carina

      Radera
  6. Vilka fina bilder!!! Jag har inte riktigt rätta ord just nu, men de är vackra!

    Vilken kamera har du köpt och använder du något program för att behandla bilderna efter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Vad glad jag blir :).

      Jag har en Nikon D7000 som jag precis har fått. Tidigare hade jag en gammal Nikon D40. De enda program jag använder att behandla bilderna med är Pixlr och Picmonkey (gratisprogram på nätet).

      Ha en bra dag!

      Kram Carina

      Radera
  7. Härliga bilder och mysig blogg:)

    Har du bloglovin eller fb att följa med??

    om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

    ha en fin dag

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad glad jag blir att du tycker om mina bilder och min blogg :).

      Jag tror jag finns på bloglovin, men är inte helt säker. Är inte så teknisk nämligen ;).

      Ska definitivt kika in hos dig!

      Ha en fin dag du med! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!