header

header

1 november 2012

November

Ny månad och år 2012 börjar närma sig sitt slut. Höst och mörkt ute, höst och mörkt inne. Tiden går otäckt fort och just nu önskar jag att det fanns en knapp man kunde trycka på och pausa livet.

I bland spelar det ingen roll hur mycket man än försöker tänka positiva tankar, ta djupa andetag, stanna upp en stund - i bland bara går det inte. Precis en sådan dag har jag haft i dag :(. En sådan där dag då man känner sig så fruktansvärt otillräcklig, att man är på totalt fel plats, inte närvarande för fem öre och ett konstant tryck över bröstet. Usch, tycker verkligen inte om sådana här dagar.

Då är det tur att man har en god vän som hör av sig på morgonen och som kommer med sina härliga tjejer och hälsar på efter lunch :). Så himla skönt att ha någon att få prata med och att få prata av sig till. Tack för att du/ni kom och förgyllde denna dag!

Dagar då man inte känner sig på topp och inte har möjlighet att komma ut och träna kan det bli jobbigt (i alla fall för mig). Då är det tur att man kan köra skiten ur sig ändå här hemma. I dag blev det ett tufft styrkepass och både armar och ben skakade rejält när jag var färdig - så himla skönt. Återstår väl att se om jag kan gå i morgon :).

Nu lägger jag den här dagen till historien och ser fram emot en ny och bra dag i morgon!


Hoppas alla har en bra kväll!

8 kommentarer:

  1. Vänner är livets vitaminer!! Härligt. Det piggar upp

    Imorgon är det en ny dag! Det kommer kännas bättre.

    Kram!!
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänner är det bästa som finns!

      I dag är en ny dag och det ska bli en bra dag!

      Hoppas allt är bra med dig! Kram

      Radera
  2. I morgon är en ny dag och fredag dessutom.
    Skönt med stöttande vänner som man kan luta sig mot när man har en jobbig dag.
    Hoppas nu fredag blir en kanon dag för dig.
    Var rädd om dig.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas fredagen blir kanon för dig med! och du har rätt i att stöttande vänner är ovärderliga.

      Var rädd om dig med! Kram

      Radera
  3. Hej - hamnade hit från Q of K.

    Livet är inte bara dans på rosor. Den går upp och ner. Men som tur är - den som går ner, kommer också upp.

    Träning är ett bra sätt att må bra böde fysiskt som psykist.
    Jag har faktiskt haft några soffapotatis månader men skall börja springa igen. Eller man kanske inte skall kalla gångna månader soffapotatis månader - har huggit ved, målat huset, osv. osv. - och hittat musklar som jag aldrig viste att jag har.

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att du hittat hit :)

      Ja, livet går upp och ner - gäller bara att komma på bra sätt att ta sig upp är när man gått ner. Det är tur att man har vänner som stöttar och lyssnar - en verklig gåva!

      Skulle nog inte kalla dig soffpotatis som du har fixat och stått i ;). Vad duktig du är!

      Ha det så bra du med!

      Radera
  4. Nej, vissa dagar känns inte alls bra och då är det väl tur att man har vänner!
    Jag tycker du är duktig som lyckas köra så hårda pass hemma, härligt, hoppas du kan röra dig idag :).
    Jag hoppas att din dag idag kommer att kännas bättre! (Så fin bilden är, försökte fånga ballongen med telefonen från bilen men det gick inte så bra :).) Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänner är guld värt - tack för att du är en av mina vänner Jennifer!

      Duktig vet jag inte om jag är, snarare lite skadad ;). Röra mig kan jag men dock med vissa begränsningar .....

      Kul att du gillar bilden, ja det var till att zomma max och hoppas på det bästa!

      Ha en bra dag! Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!