header

header

5 november 2012

Kurs på en måndag.

Puh, äntligen har jag fått sätta mig ner och ta det lugnt. Den här veckan har rivstartat med en 9 timmars dag på jobbet. Har haft kurs med mina kollegor hela dagen lång - brainstormat och sagt min mening. Åkte dit tidigare så jag hann även jobba undan lite innan själva kursen (det behövs då jag bara får 2 "vanliga" arbetsdagar denna vecka).

I dag har jag verkligen sett hur bra jag har det som bara jobbar 50 %. OMG jag förstår verkligen att andra som jobbar heltid inte tycker att dom hinner med något. I dag har jag inte hunnit göra något här hemma. Är så grymt tacksam för att vi har möjligheten att jag jobbar som jag gör. Jag har det riktigt bra (även om det är lite stressigt att jobba deltid emellanåt.....).

Vad har jag gjort sen jag kom hem då? Tja, svidade om till träningskläder direkt jag kom hem och körde styrka till Disney Junior. Det var inte direkt uppiggande (lyssnar hellre på riktigt tung hårdrock när jag kör just styrka) men jag höll lillan sällskap och fick träna - det är ju huvudsaken :).  Hann påbörja högen med stryktvätt men då hade jag turen att bästaste grannen kom och knackade på och undrade om jag ville med ut på en promenad. Tack Emma för att du drog ut mig och för en trevlig pratstund!! När jag kom hem var tvätten struken - i bland ska man ha tur :).

Nu ska jag ta några djupa andetag, fortsätta slappa i soffan och kanske börja fundera på packningen inför en resa som går av stapeln inom en snar framtid.

Bjussar på några gamla höstbilder jag hittade i datorn.



Trevlig måndag!

2 kommentarer:

  1. Höst! Stanna ett tag till...så känns det!

    Jojemen. Ibland hinner jag ingenting. När det blir 9-10 på jobbet, då är man rätt mör när man kommer hem. Så skönt att du jobbar deltid...life work balance. Så viktigt!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis så känns det. Vill också att hösten ska stanna.

      Det är en lyx att kunna jobba heltid. Kan förstå att du blir mör när du jobbar så sent. Hoppas att du inte jobbar allt för många sådana kvällar utan att du också har life work balance i ditt liv.

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!