header

header

20 oktober 2012

Träning, fika och vänner.

I dag har vi haft en riktig mys-lördag här hemma - precis vad jag behövde eller vad vi alla behövde tror jag.

Efter lite småfix i morse drog jag på mig träningskläderna och for till Bergebo för dagens träning. Det blev ett bra men jobbigt pass. Sprang några varv på 5:an med stavarna och det är bra träning vill jag lova. Fick den där sköna känslan när man kört på bra och blir rejält trött - gud så gôtt!

Resten av dagen har jag tagit det lugnt här hemma. Kände dock att det var dags att uppdatera blommorna i fönstren så en tur till blomaffären blev det. Kom hem med två kassar fulla och kunde inte hålla mig från att köpa hem en bukett rosor till köksbordet. Älskar känslan och lyftet ett rum får av en bukett snittblommor och doften av rosor är svårslagen.


Dessa rosor pryder köksbordet.

I eftermiddag har vi haft de bästa vännerna här på först fika och sen stannade några kvar på middag i kväll. Det är stunder som dessa som förgyller livet, att få sitta och prata och umgås med goda vänner och att man sedan får avnjuta sambons kokkonst är ju inte heller fel :).

Dagens fika: äppelpaj, hallongrottor & bullar. Mums!!

Nu har vi alla tre parkerat i soffan framför tv:n och kollar/lyssnar på Eric Saade´s konsert på SVT. Det är varken jag eller sambon som valt men eftersom det är lillans stora idol så får man offra sig lite. Det går i och för sig ingen nöd på oss för jag sitter med datorn (sambons, min är fortfarande på reparation) och sambon sitter med paddan :).

Trevlig lördag!

4 kommentarer:

  1. Åh vad jag längtar efter att få känna den känslan efter tufft pass.
    Vilken bra lördag ni har haft, härligt! Hoppas ni får en fin söndag också! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft en bra lördag. Hoppas du också har haft det och en fin söndag. Du kommer också snart få känna den där känslan efter träning!

      Kram

      Radera
  2. Tänk vad lustigt det kan bli! Jag har fått rosa rosor av Johan i dag som jag tagit kort på och tänkte lägga ut. Och så ser jag liknande rosor här hos dig, kul :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så kan det vara ibland :). Lite komiskt! Ser fram emot att se bilder på dina rosor! Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!