header

header

29 oktober 2012

Snön ligger vit på taken.

Höstlov. Ute är det vinter. Marken, träden, taken är täckta av ett tjockt täcke. Barnen har åkt pulka, bob, skidor och lekt ute i den vita varan. Fick nästan lite jul-feeling tidigare i dag - i oktober. Känns lite som upp och nedvända världen.

I morse var det nästintill snöstorm när jag begav mig till jobbet och snön fortsatte att vräka ner ända till lunch, då övergick det till regn i stället. Trist för jag är av den meningen att ska det komma snö så tycker jag den kan få ligga kvar. Slask och modd på vägarna är inte min grej.


Det är inte mycket som hänt denna måndag. Det mest spännande är väl att jag varit ute och kört bil i snöovädret :). Hade tid för behandling i Falun och den vill man inte missa så det var bara att sätta sig bakom ratten och åka. Var livrädd och stel som en pinne när jag körde dit - det är likadant varje år. Alltid lika obehagligt och skrämmande att köra i vinterväglag. Kan bero på att jag vid första snön har åkt av vägen vid några tillfällen. I dag kom jag dock hem helskinnad så det var ju positivt :).


Nu ska jag äta citron och dricka ingefärste och mota den förkylning som verkar vara på g.

Hoppas alla har en bra kväll!


4 kommentarer:

  1. Håller med dig, det där slasket och blasket är inte roligt, utan kommer det snö så ska det vara så kallt så att den ligger kvar.
    Hoppas du lyckas mota bort förkylningen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tänker positiva tankar, sover med öronproppar och proppar i mig det ena och det andra så det ska nog gå bra!

      Sköt om dig! Kram

      Radera
  2. Krya på dig, jag är också förkyld. Det är väl den tiden nu antar jag.
    Tycker också snön ska ligga kvar och här gör den oftast det.
    Ha en fin tisdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och det samma säger jag till dig: Krya på dig!

      Här är snön på väg bort igen men vädret är fint - alltid något :).

      Ha en fin tisdag du med!

      Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!