header

header

26 oktober 2012

Snö.

Fredag den 26 okotober och ute har marken färgats vit. Ja, det stämmer i går föll den första snön för säsongen och jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta. Lite tidigt kanske. Jag vet ju att den naturligtvis inte kommer att ligga kvar men jag vill behålla höstkänslan ett tag till. Jag vill uppleva fler fina höstdagar, jag vill kratta mera löv och se barn hoppa i lövhögar, jag vill åka mer rullskidor och springa mer löppass i skogen. Allt det här har jag inte riktigt hunnit med, varför går tiden så fort? Finns det ingen broms att dra i, ingen växel att växla ner till?

Ute börjar det ljusna och en ny dag tar sin början. En dag då vinterskor borde inhandlas, sommardäcken bytas (det är väl hög tid nu ;) ), huset borde städas. Märker ni att jag bytt ut ska mot borde?? Har nämligen bestämt mig för att inte ha några måsten i dag. I dag ska här njutas och jag ska börja med att njuta av brasan som sprakar i kaminen och ljusen jag tänt.



Önskar alla en trevlig fredag!

2 kommentarer:

Tack för du lämnar några ord hos mig!