header

header

12 oktober 2012

Nu så....

..... pustar jag ut i soffan och är ärligt talat helt slut. Men det gör inget att jag är slut för i dag har vi i princip fått KLART VÅRAT KÖK!!!!!! Det är bara några lister, spottar och några knoppar som fattas men det fixas till veckan. Åh, jag kan inte med ort beskriva vad glad jag är. I kväll har jag skurat och gnott och nu är det äntligen rent och fint i köket - så himla gôtt!!!

Sitter oavbrutet och kikar ut i köket från tv-soffan där jag placerat mig. Det känns så konstig - vi har inte längre ett skabbigt kök utan numera ett fint kök där allt är nytt :). På måndag kommer snickarna och dom andra hantverkarna tillbaka men det tänker jag inte ägna en tanke åt i helgen. Nu tänker jag njuta och vara glad!!

Här kommer några före och efter bilder (mamma har varit i farten och önskat nu igen ;) ):

Bild 1,3 & 5 är före-bilder. Bild 2, 4, & 6 är efter-bilder.







Önskar alla en riktigt trevlig fredag!


12 kommentarer:

  1. Men så fint Carina! Njut nu av ert fina kök och hoppas du får möjlighet att fylla på med energi under helgen.
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jennifer! Ja, jag njuter för fullt :). Ska försöka tanka lite energi oxå. Hoppas du oxå hinner göra det och att du mår bättre. Kram

      Radera
  2. Åh, vad underbart! Den där bänken under fönstret är jag riktigt avundsjuk på! Jättefint! Det ser ut att vara mycket arbetsyta och förvaring också, perfekt! Ha en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns riktigt bra :). Bänken är det som jag är mest nöjd med, har alltid drömt om en sådan. Trevlig helg önskar jag dig med! Kram

      Radera
  3. Å så skönt för er! Det blev jättefint Carina :)! Njuuut!
    Kram
    Kerstin NF

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Kerstin! Ja det är kul att det blev bra, tom bättre tycker vi :). Njuter kan jag lova! Ha det bra! Kram

      Radera
  4. Vad fint!! Toppen! Äntligen i mål! Du kommer njuta av bak och matlagning! Kram bodil

    SvaraRadera
  5. Tack snälla! Ja det är då skönt att ha ett fungerande kök igen. Har längtat så efter att baka - så nu ska det bli fika :). Hoppas du får en bra helg och blir frisk snart! Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, vilket fint kök! Det blev verkligen helt kanon, det får ni vara riktigt nöjda med :)
    Gissa om jag är avundsjuk på all bänkyta som ni har ;)
    Kram på dig i höstrusket

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi är nöjda ska du veta. Ja det är suveränt med all bänkyta - lite skillnad mot hur det var innan :).

      Kram på dig med!

      Radera
  7. Guud vad fint det blev, ser fram emot att få komma och hälsa på där så snart tillfälle ges :) Älskar sittbänken under fönstret, där sitter du bra medan Markus kockar ;) Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, det blev bra - betydligt mera "kök" nu än vad det var förut. Sittbänken är nog det bästa - den är nog favoritplatsen för oss alla :).

      Du/ni är mer än välkomna att komma och hälsa på. Hoppas det blir snart!

      Kram

      PS: det ska bli spännande att få se bilder på ert kök och hus när det är klart!

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!