header

header

4 oktober 2012

Det blir bra....

Det är i alla fall vad jag försöker intala mig varje dag jag kommer hem och möts av den här synen i hallen.

Inte så farligt kan tyckas men så kikar man in i det som en gång var vårt kök och ser det här:


Ja, det är svårt att föreställa sig att det kommer att bli ett nytt kök men det kommer det förhoppningsvis att bli. 

Om man går en trappa upp så har även övervåningen blivit involverad i köksrenoveringen. Detta eftersom vi även ska flytta upp värmeväxlaren (tror jag den heter, den sköter i alla fall ventilationen) på vinden. Denna smidiga lösning har inneburit en ny lucka i taket i hallen uppe, se nedan.


Det har även inneburit att min klädkammare har fått tömmas och numera ser ut så här:


Och gästrummet ska vi nog inte tala om men jag låter er ändå se synen som möter en när man tittar in (vilket jag är tvungen att göra när jag behöver rena kläder):

Min garderob samsas med köket som är nedpackat i kartonger. 

Ja, det är väl ungefär så det ser ut här hemma för tillfället: ett enda stort kaos, inget kök = kan inte laga mat, ingen fungerande ventilation (vi måste därför ha fönstren öppna - tur att det inte är vinter ute). Men som tur är så kommer kaoset förvandlas till ordning och reda igen och vi kommer få ett fint kök. Under tiden är det dock tur att det finns dörrar att stänga :). 

Det kommer att bli bra.

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det men ibland är det svårt att se ett slut på "eländet". Det är då det gäller att försöka ta fram positiva tankar :).

    Önskar dig en trevlig helg! (jag ser fram emot reportaget i tidningen i morgon)

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!