header

header

13 oktober 2012

Dåligt samvete.

Ledig dag men lediga skulle jag inte påstå att vi har varit i dag. Herre jösses, det blir bara mer och mer att göra för var dag som går tror jag. När ska det ta slut?? I dag var det dags att ta tag i och flytta tillbaka sakerna som stått uppe i gästrummet ner till köket. Trodde det skulle vara gjort i en handvändning men riktigt så smidigt gick det inte. Det är mycket som ryms i ett kök, det kan jag lova. Men i morgon så, då ska nog allt (efter ett besök till IKEA) vara på plats - hoppas jag.....

I och med att sambon och jag försöker köra på så att det ska bli klart här hemma känns det som att tiden inte riktigt räcker till just för att hitta på roliga saker med Emma. Detta resulterar i ett ständigt dåligt samvete och en inre stress som ligger och gnager och blir större och större. Jag vet att det bara är för några veckor det är så här men samtidigt borde man ju leva mer här och nu. Vem vet egentligen hur morgondagen ser ut?

Bjuder på några bilder från vår promenad  häromdagen då solen sken och det var en alldeles ljuvlig höstdag!




Trevlig lördagkväll!

4 kommentarer:

  1. Men du inte ska du ha dåligt samvete för det. Ibland har man saker som måste göras, och om man inte gör dem så går man och mår dåligt över det och det blir inte heller bra för då är man inte riktigt närvarande med barnen ändå för man tänker på allt man har att göra. Men jag förstår din känsla, det där samvetet är inte lätt att tas med. Men nästa helg är ni kanske helt klara med köket och kan bara ägna er åt en massa skojiga saker.
    Många kramar till dig Carina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kloka ord och tankar Jennifer! Ja, jag tror jag satsar på nästa helg i stället :). Vi kanske kunde hitta på något på fredag om det passar??

      Många kramar tillbaka till dig!

      Radera
    2. En stund på fm hinner vi nog med lite lek, på em drar vi till Karlstad :). Vi får höras! Kram

      Radera
    3. Åh, nu vart jag nästan lite avis. Fina, fina Karlstad och Värmland. Vad kul att åka dit! Vi ses gärna på fm, hörde något om Framtidsmuseet - det låter kul! Vi hörs!

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!