header

header

5 oktober 2012

Chockstart.

Började denna fredag minst sagt på ett ovanligt sätt. Jag försov mig!!!! Tror nästan aldrig att detta har hänt tidigare men i dag var det ett faktum när jag vaknade med ett ryck av att snickarna parkerade bilen här utanför. Det var bara att dra på sig kläder och yrvaket med håret på ända gå ner och låsa upp åt dom. Ja, det här var en chockstart på denna fredag vill jag lova :).

Masade mig ut på en promenad för att vakna till och det var gött även om det var väldigt kallt i dag. Vi såsade runt här ett tag Emma och jag innan vi fick på oss kläder och drog till Kupolen. Emma brukar inte gilla att gå där men vi körde en kompromiss - först en butik jag ville gå till, sen en butik Emma ville gå till och så höll vi på. Mycket effektiv metod måste jag säga.
Inte lätt att välja vad man ska köpa för pengen från mormor & morfar.

När vi var färdiga på Kupolen mötte vi upp sambon och åkte och åt lunch. Efter det lyckades jag locka med mig Emma till en skoaffär nere på stan. Där hittade jag äntligen ett par kängor som jag ville ha (har som vanligt letat ett tag). Problemet var bara att de endast fanns i rött och brunt - jag vill nämligen ha ett par svarta. Men när jag kom hem löste det sig. Efter några sökningar och klick på nätet så är ett par svarta kängor av rätt märke på väg hem till mig :). 

Dessa "pärlor" köptes för pengen på Panduro. Armband & halsband tillverkades på löpande band. 

Eftermiddagen har bjudit på lite lövkrattning och ett härligt väder här i Kälarvet. Inne är ventilationen äntligen fixad, min klädkammare är snart återställd och nästa vecka kommer vi ha ett kök igen!!!! Det är som jag skrev tidigare: det kommer bli bra!

I kväll blir det träning och till att städa upp lite här hemma. En helg där vi inte har något planerat (förutom fix med köket så klart) ligger framför oss och det känns riktig bra.

Önskar alla en bra fredag!

2 kommentarer:

  1. Det låter som en bra dag, smart det där med att välja varannan affär  .
    Så skönt att det går framåt med byggnationen, det blir spännande att se sedan. kan inte tänka mig att det blir något annat än superfint! Ha en fortsatt bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ja det är en bra dag och det är så skönt att det går framåt. Jag hoppas allt blir klart uppe i dag så man kan städa och få ha ordning där (förutom gästrummet då...). Hoppas ni har det bra i stugan!

      Ha en fortsatt bra dag ni med! Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!