header

header

5 september 2012

Onsdagmorgon.

Host, host, host är det ljud som låter mest här hemma just nu. Stackars Emma hostar och hostar dag som natt. Önskar verkligen att jag kunde göra något så hon slapp detta varje gång hon blir förkyld. Som ni förstår så blir hon hemma även i dag. Även om hon är pigg i övrigt skulle jag aldrig skicka henne till dagis med en sådan hosta. Nej, vi håller oss hemma och vilar/kurerar oss i stället.

Tycker fortfarande att det känns lite skumt att vara hemma från jobbet när man själv inte är sjuk. Det känns nästan lite fel att hitta på saker. Eller hitta på, läs göra/fixa saker här hemma :). I dag vet jag inte riktigt vad som händer men det finns ju tvätt som ska tvättas och fönster som borde putsas. Det senare tror jag dock att jag måste vänta med - det blåser ju höststormar ute.

Har i alla fall hunnit med en runda nu i morse - sambon ska till Norge och då gäller det att vara ute tidigt om man ska få lite egentid. Skönt och uppfriskande var det, gjorde även några solhälsningar när jag kom hem. Ska även klämma in ett spinningpass nu på morgonen - sambon är som sagt borta i dag och då får man vara påhittig och kompromissa när det gäller träningen.

Råkade på dessa finingar på min morgonpromenad.

Hoppas alla får en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!