header

header

7 augusti 2012

Tisdag.

I dag har det inte varit en speciellt aktiv dag för min del här hemma. Har, för att vara ärlig, lodat runt större delen av dagen och jag är glad över att vi inte fått något oväntat besök i dag. Har en känsla av att jag lätt hade skrämt bort eventuella besökare :).

Vaknade upp i natt och var inte bra i halsen - inte igen!! Lyckades somna om och kände mig något bättre i alla fall. Hade tänkt träna men i stället blev det sängen med en bok och diverse avslappningsövningar.

Efter att jag vilat väldigt mycket kände jag mig bättre och var rastlös så jag tog på träningskläderna, tog stavarna, satte mig i bilen och drog till Bergebo. Där kändes det så bra så det blev ordentlig träning: löpning och skidgång!! Detta mina vänner var ren och skär LYCKA!!!! För första gången sen i våras kunde jag springa utan att det gjorde ont i baksidan av vänster lår. Kan inte med ord beskriva hur glad jag blev!!!!!
Svettig & ofräsch men ack så glad!!!!

Ännu gladare blev jag här i kväll när vår kompis Fredda kom på besök. Han och sambon är på bio nu i kväll men han kom tidigare för att få bilderna jag tog i lördags. Han hade med sig en present som tack för att jag tog korten och jag blev väldigt glad för den!!

Otroligt goda viner fick jag. Stor tack!!

Här är klänningen jag hade i lördags. 
(jag som inte är någon klänningsmänniska stortrivdes faktiskt i den)

Nu ska jag försöka få den uttråkade junior i säng - en uppgift som inte brukar vara helt lätt men jag har ett ess i skjortärmen: kapitelbok om Mamma Mu & Kråkan. Den gillas starkt här hemma!

Måste bara slutligen berätta att jag i går fick mitt livs första getingstick. I stortån av alla ställen. Nu förstår jag alla som ojar sig över att det gör ont. Det gjorde inte bara ont, det gjorde förbannat ont!

Trevlig tisdag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!