header

header

12 juli 2012

Vilken dag!

Gaahh, vilken dag det har varit. Det har gått i ett sen jag slog upp ögonen i morse. En tårtbotten har bakats, huset har städats, tvätten har tvättats, det har röjts lite i trädgården mellan skurarna, förberedelser inför morgondagen har fixats, ett 5-års kalas har bevistats och det har tränats. Nu är jag väldigt trött och slut men en god natts sömn så är man på g igen!

Tildes kalas som bl. a. bjöd på hästridning.
Behöver jag säga att Emma var överlycklig!?!

Tack vare att mor och far kom i eftermiddags så kunde jag och sambon träna tillsammans i kväll. Det gäller att passa på när man har barnvakt :). Men herregud vilket pass det blev (vi cyklade racer). Det började bra, benen var pigga och det gick bra att köra på (läs: jag hängde med i sambons tempo). När vi hade ca 30 minuter kvar att cykla kom vi in i jordens åskväder. Himlen öppnade sig, regnet vräkte ner, åskan dundrade och himlen lystes upp av blixtar. Som grädde på moset började det även att hagla så jag såg nada. Kan meddela att jag ALDRIG varit så rädd när jag varit ute och tränat någon gång förut. Inte så blöt heller tror jag. Vi kom i alla fall helskinnade hem och fick en bra genomkörare. Det är ju det som är huvudsaken!

Nu ska jag fixa det sista inför Emmas stora dag i morgon. Det är nämligen en tjej här hemma som fyller 5 år i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!