header

header

9 juli 2012

Sommaren är kort....

.... det mesta regnar bort. Ja, tyvärr så verkar Ledins gamla dänga stämma in denna sommar. Regn dag ut och dag in. Det behöver inte vara strålande sol men bara det inte regnade utan att man kunde vara ute. Jag vet att "det finns inga dåliga kläder......" men det blir så mycket roligare att vara ute om det inte regnar. Men det är bara att gilla läget och sysselsätta sig med annat i stället!

Den tredje semesterveckan började jag med en morgonpromenad följt av grötfrukost. Även om man är trött när man går ut är det faktiskt en riktigt skön start på dagen - även om det regnar :). Emma och jag körde en liten sväng på förmiddagen och delade ut inbjudningar till hennes kalas på fredag. Jepp det ska bli 5-års kalas och det är STORT kan jag lova! Vi hann även med en sväng till Kupolen för att köpa present till torsdagens kalas. Många kalas är det nu för tiden :).

Efter lunchen röjde jag lite i Emmas garderob och sen blev det pyssel för fulla muggar. En perfekt syssla en dag som denna. När vi ledsnade ur på pysslet blev det glass och film. Det är onekligen ganska skönt med semester.
Det behöver inte vara jultider för att kolla på tomtar!

I kväll ska jag försöka gå emot mina principer och ge mig ut på ett löppass även om det öser ner utanför just nu. Har jag tur så kanske det slutar lagom tills jag sticker ut min nuna.

Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!