header

header

8 juni 2012

Underbara, effektiva dag!

Vilken fullkomligt stålande fredag vi har haft här i Borlänge! Blir så lycklig att leva dagar som denna! Började min dag redan vid klockan 06 då jag tog en härlig morgonpromenad - strålande sol som värmde, blommor som doftade och Kent i lurarna - svårslagen start på en dag.

Förmiddagen passerade i ett huj. Hade lovat Emma att hon skulle få åka och köpa en tidning (för egna pengar) så det blev en tur till Ica Maxi strax efter klockan 08. Kom även hem med ett gäng blommor som planterades och numera lyser upp vår farstukvist. Tog mig även i kragen och tvättade bilen. Fågelskit och pollen hade gjort att den såg för d-vlig ut men när jag var klar var den blank och fin igen (och några timmar senare var den full av pollen igen - suck!)

Vår lunch tillagade vi ute på altanen. Våfflor blev det och jag kom på den förträffliga idén att steka dem ute så jag slapp våffeloset som annars stinker i hela huset. Just våfflor med hjortronsylt och grädde tycker jag och Emma är väldigt gott!

Mums!

Eftermiddagen tillbringade vi i Mellsta med goa vänner. Det blev fika i massor (bullar, saft och glass), lek och röj och matande av en liten välgödd kanin. Både barn och vuxna fick en härligt stund i solen. Måste säga att jag verkligen gillar att åka till Mellsta och bara vara. 

Den icke så magra kaninen fick ännu mera mat!

När vi kom hem igen var det lite småfix att ta tag i och sen blev det sagostund med Emma och grannbarnen ömsom i solen ömsom i skuggan. Vet inte hur många böcker jag läste med det var ett gäng och till slut var jag lite lagom  hes och det var dags att sluta. 

Skulle egentligen ha tränat i dag - vill ju passa på när det ska bli sämre väder framöver - men jag vet inte riktigt vad som hänt. Lusten att träna vill inte riktigt infinna sig och jag har bestämt mig för att den här veckan får det bli som det blir. Tror både kroppen och knoppen behöver vila lite från träningen. Det är inte ofta jag tillåter mig själv att känna efter och tänka så här. Vanligtvis kör jag bara på oavsett om jag har lust eller om jag är sliten men den här veckan blir det som sagt lite lugnare. Det jag hoppas på är att hela jag ska funka och att jag ska orka köra på med träningen framöver i sommar. 

Hoppas att ni där ute har haft och har en lika bra dag som jag har och har haft. Nu ska jag hoppa i duschen innan det är dags för grillning hos världens bästa grannar!

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Tror också det är bra att stanna upp och verkligen känna efter vad kroppen och knoppen behöver ibland. Vet att träning är ett av dina viktigaste avkopplingssätt, men ibland kanske det behövs ENBART vila och andra sätt. BRA att du känner efter!!
    Härligt att ha er här på en rätt "grillad" kväll. Tror det är rätt ord att beskriva den på :-) Stor kram!

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!