header

header

30 juni 2012

KENT & flytthjälp.

Oj, oj, oj säger jag bara! Kom till skott och bestämde mig för vilken konsert jag skulle välja i går kväll och jag kan säga att jag inte blev besviken. Trots ösregn och ingen särskild sommarvärme lyckades Kent göra mig varm, glad och lycklig under den nästan 2 timmar långa konserten. Nya och gamla låtar blandades och det ryckte rejält i musiktarmen kan jag lova! Nej, trots att jag kom hem dyngsur vid 2 rycket så är jag helnöjd med mitt val - kunde inte valt en bättre konsert!

Hann även med att se lite andra artister också: Anna Ihlis, Melissa Horn, Billy Idol + några fler som jag inte minns namnet på. En väldigt lyckad kväll och en skön stund att bara få vara Carina och inte bry sig om något annat! Tack snälla Marcus för den bästaste överraskningen du ordnat!

I dag har det gått förvånansvärt bra, trots att jag somnade efter 02.30 och vaknade vid 07.40. Har känt mig ganska pigg och har lyckats göra något vettigt i alla fall. I morse drog jag ut på en härlig powerwalk med musik i öronen. Har börjat gå med en app som talar om vilken genomsnittlig kilometertid man har och tävlingsmänniska som man är så måste man ju hela tiden ÖKA för att slå sin egen tid. Lita på att jag var rejält svettig när jag kom hem :).

En stor del av dagen har vi ägnat åt att hjälpa kompisarna Martin & Malin att flytta. Det har kånkats kartonger och möbler, sprungits upp och nedför trappor. Emma har varit med och var jätteduktig att hjälpa till men vid 14.30 ledsnade hon ur så hon och jag åkte och köpte lördagsgodis i stället. För: det måste man ju få när man varit så duktig och hjälpt till. Eller hur mamma??


Nu sitter jag ute på altanen och regnet smattrar så smått mot rutan och jag skriver till tonerna av musiken från festivalen. Livet kunde vara sämre :).

Gillar den här bilden av måsen. 

Nu ska jag njuta av att vara ensam hemma ett litet tag till. Emma är ute med grannarna och åker båt och sambon hjälper fortfarande till att flytta.

Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!