header

header

1 juni 2012

1 juni.

Ledig fredag och i dag har vi hunnit med en hel del här på Arturs gata. Började dagen med att storstäda hela huset - fy va tråkigt men gud så skönt när det var klart! Var klar lagom till 10 och då for jag och Emma till garnaffären - skulle, tro det eller ej, handla garn. Problemet var bara att affären inte öppnade förrän klockan 12 :(. Blev till att fara hem och fixa lite och åka tillbaka efter lunchen i stället. Garn i många färger inhandlades och ett nytt projekt ska snart inledas.

Färgglatt kommer det att bli!

Efter besöket på garnaffären hade vi bestämt träff med kompisar i en, för oss i alla fall, ny lekpark. Där släppte barnen loss och var högt och lågt medan vi vuxna fick lite välbehövlig "prat-tid". Måste erkänna att även jag hamnade lite högt. Kunde inte motstå att klättra högst upp i en repställning - man blir aldrig för gammal för att klättra :). Lite glass hann vi också med innan det var dags att åka hem igen.

Emma & Ebba in action.

På vägen hem hann vi också med att hämta ut sommarens räddning Har nämligen en liten otäck känsla av att det inte kommer bli någon kanonsommar i år och då gäller det att bunkra upp. Hoppas i och för sig att jag har fel och då har jag ju perfekt sysselsättning i solstolen - som om man skulle få vara i fred och läsa (drömma går ju......)

Nu är jag redo för sommaren!

Nu ska jag se om jag ska trotsa träningvärken from hell eller om jag ska sitta helt stilla där jag sitter så jag slipper känna exakt var det gör ont. 

Trevlig fredag!

2 kommentarer:

  1. Åh så roligt att ha hittat din blogg, nu har jag en hel del läsning :). Tack för en trevlig em och ha en bra helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Tack själv för i dag Jennifer! Det var kul att ses igen! Jag har hittat din blogg oxå :). Vad duktig du är att skriva och vilka fina kort! Ha en bra helg du med! Kram

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!