header

header

11 maj 2012

Träning & barnvakt.

Fredag och en riktig toppendag har passerat! Fick sova ända till 06.30 innan den yngsta här hemma tyckte att vi minsann sovit färdigt. Jag delade inte riktigt samma uppfattning men eftersom jag var vrålhungrig så passade det ganska bra att gå upp :).

Vi softade lite innan det var dags att göra sig i ordning - för min del åkte träningskläderna på eftersom jag hade lyxen att få barnvakt och träningssällskap vid klockan 9 - inte varje vardag det händer. Det blev löpning tillsammans med 3 grabbar i Bergebo-terrängen och jag hängde med bra och benen var ganska lätta - alltid lika kul när den känslan infinner sig. Efter stretch och dusch fick jag sätta mig till dukat bord och avnjuta lunch med goda vänner - en bra dag som sagt!

Efter lunchen for jag och lillan hem igen och och kort därefter kom en liten go 1-åring som vi skulle passa resten av dagen! Hade verkligen glömt bort hur det är att ta hand om ett så litet barn men det gick faktiskt riktigt bra! Hon var glad och nöjd och vi var både inom- och utomhus och lekte. Emma cyklade runt, runt på sin nya cykel och var så nöjd och glad över att äntligen få cykla på en "stor" cykel :). Hon var även nöjd med att känna sig stor men deklarerade att om hon skulle ha något syskon så skulle det vara pappas, mamma vill jag ha för mig själv!
Nya hojen! Rosa när pappa får välja.

I kväll blir det film Hamilton - I nationens intresse. Inte jag som valt film men det kan nog bli bra ändå!

Höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!