header

header

12 maj 2012

En riktigt bra lördag!

Som rubriken hintar om så har det varit en riktigt bra lördag (med ett undantag). Började dagen med frukost och den obligatoriska läsningen av tidningen. Allt kunde varit frid och fröjd om det inte varit för att det var en stor fet bild av en ... på en sida. Pulsen skenade, frukosten höll på att sättas i halsen och jag var jäkligt snabb att vända sida. VARFÖR måste det nästan ALLTID vara bilder av snakes i tidningarna?? Har det undgått i princip alla tidningsredaktioner att fobi för ormar är vanligt förekommande?? Man börjar ju undra. Lyckades dock bläddra igenom resten av tidningen men jag kände mig inte helt bekväm.

Vår förmiddag såg i korthet ut så här: jag strök, tvättade och bytte sängkläder. Sambon städade hela huset och den lilla underhöll sig själv. När vi var färdiga satte vi oss i bilen och for en sväng till Falun. Där skulle jag enbart byta en radio (som jag köpt för ett tag sen men som visade sig vara trasig.....) men jag råkade gå in på Only-butiken och sen var det klippt. Kom ut från affären med en kasse fylld av toppar och en klänning (oops, så kan det gå.....). En ny cykelhjälm till Emma shoppades också och sen var det dags för lunch som vi intog på Hammars pizza & pasta - otroligt skönt att slippa laga lunch!


Dagens lunch: potatis, grönsaker & örtbakad sejfilé.

Hemma igen for jag till Ica Maxi och köpte blommor och det blev lite grävande och planterande i rabatterna här hemma. Även krukan på farstukvisten fylldes med nya och betydligt fräschare blomster. Man blir verkligen glad av att få rota runt i jorden och bli skitig om fingrarna och sen ser man ju resultat med en gång - sånt gillar jag! Hann även med ett träningspass i motvinden och det gick faktiskt bra trots blåsandet.


Klematis som förhoppningsvis ska växa sig stor.


Nytt på farstukvisten.

Kvällen tillbringade vi med världens bästa grannar på vår altan och intog årets första grillade middag. Sambon stod för matlagningen och som vanligt hade han gjort det bra :).

Nu är det snart dags för sängen, känner mig lite trött och vill gärna få en god natts sömn. I morgon ska jag plantera om lite Mårbackapelargoner och fortsätta gräva i trädgården!

Go natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!